کد خبر: ۷۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
اراک - استاندار مرکزی گفت: همان طور که از زمان حضور در استان مرکزی اعلام کردیم گفتمان مسئله محوری، گفتمان غالب بر نظام اداری استان خواهد بود.

به گزارش آرانیوز:فرزاد مخلص الائمه شامگاه چهارشنبه در جمع شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان مرکزی گفت: طبق پژوهشی که در کشور انجام شده است نظام مسائل کشور شامل ۱۹۲۸ مورد است که به ۴۸ میان مسئله و ۱۰ ابر مسئله تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: از زمان حضور در استان مرکزی هم اعلام کردیم گفتمان مسئله محوری گفتمان غالب بر نظام اداری استان خواهد بود.

مسئله با تهدید، بحران، معضل، مشکل و آسیب متفاوت است

استاندار مرکزی عنوان کرد: گام اول در مسئله محوری شناخت صحیح مسئله است. مسئله با تهدید، بحران، معضل، مشکل و آسیب تفاوت ظریفی دارد؛ حرکت از وضع موجود برای رسیدن به وضع مطلوب با موانعی مواجه است که به این موانع مسئله می‌گویند. وهله بعد از تشخیص مسئله، اولویت بندی مسائل است. باید مسئله‌ای را حل کنیم که تأثیر بیشتری بر حل مسائل دیگر می‌گذارد.

مسئله محوری گفتمان غالب بر نظام اداری استان مرکزی خواهد بود

مخلص الائمه افزود: به عنوان مثال آلودگی هوا عوامل چند وجهی وجود دارد که برای حل این مسئله در کوتاه مدت باید بنابر شرایط عاملی را هدف بگیریم که بیشترین تأثیر را دارد و در بلند مدت باید برای رفع عوامل دیگری برنامه ریزی کنیم.

وی گفت: همه استان‌ها در یک کشتی نشسته‌اند و برخی از تصمیم‌ها کلی و کشوری است اما در برخی موارد می‌توانیم به صورت استانی تصمیم بگیریم و اجرا کنیم.

استاندار مرکزی افزود: ماشین اجرایی استان مانند بدنه مدیریت کشور در حال حرکت است باید این ماشین را به تدریج اصلاح کنیم بدون اینکه متوقف شود.

آرمانگرایی باید واقع بینانه و بر اساس واقعیات صحنه باشد

مخلص الائمه تصریح کرد: بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری آرمانگرایی باید واقع بینانه و بر اساس واقعیات صحنه باشد زیرا واقع گرایی صرف ما را متوقف می‌کند.

وی در مورد شاخصه انتصاب مدیران گفت: برای شایسته گزینی ۱۰۸ مؤلفه احصا شده که بومی بودن یکی از مؤلفه‌های شایسته گزینی است و بنا داریم ترکیبی از نیروهای جوان و باتجربه را در استان داشته باشیم.

استاندار ادامه داد: در جریان انتصابات ما دنبال ایجاد گروه نیستیم بلکه به دنبال تیم سازی هستیم و کسانی انتخاب می‌کنیم که مؤلفه‌های کار تیمی را داشته باشند.

مخلص الائمه افزود: فساد و ناکارآمدی علت العلل همه مشکلات کشور است و بر این اساس اشخاص و متنفذین و مسئولین به پاکدست و غیر پاکدست تقسیم می‌شوند و پاکدستی نیز یکی از شاخصه‌های اصلی در انتصاب مدیران است.

مسئله محوری گفتمان غالب بر نظام اداری استان مرکزی خواهد بود

وی بیان کرد: کنشگری سیاسی ایجاب می‌کند گروههای مختلف نظرات خود را بیان کنند بر همین اساس تاکنون با ۱۳ گروه از سلایق مختلف نشست داشته‌ایم که با توجه به زمان حضور در استانداری تقریباً هر ۳ روز یک جلسه برگزار شده است و این جلسات ادامه خواهد داشت.

امیدواریم مسیر انقلاب غبارروبی شود

حجت الاسلام سید احمد میرمهدی رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان مرکزی در این جلسه گفت: دلسوزی و نصیحت وظیفه برادران دینی است و بر همین مبنا است که نقد و نظری صورت می‌گیرد و مطالبه مردم از زبان تشکلهای سیاسی و اجتماعی مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: در سالهای اخیر غرض ورزی ها نیروهای انقلابی را از صحنه سیاسی کنار زد و نتیجه آن این شد که راه انقلاب آن طور که انتظار می‌رفت، طی نشود.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان مرکزی تأکید کرد: تشکیل دولت جدید امید را در دل مردم زنده کرد و امیدواریم مسیر انقلاب غبارروبی شود.

مدیران غیر انقلابی و ناکارآمد توان تحول و خدمات انقلابی ندارند

حبیب احتشامی نیا دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان مرکزی در این جلسه اظهار کرد: مشکل اصلی کشور ما از اول انقلاب تاکنون قبل از آنکه به تحریم‌ها و سنگ اندازی های دشمنان در خارج از کشور برگردد به کارگزاران و مسئولان نامأنوس با آرمان‌های امام خمینی و امام خامنه ای برمی گردد که در ارکان مختلف حاکمیت لانه کرده اند. کارگزارانی که به جای آنکه نگاهشان به ظرفیت‌های درونی باشد به نگاه ترحم آمیز دشمن و واردات مدیر برای حل مشکلات بوده است.

وی ادامه داد: ممانعت از ادامه دولت قبل، و شکل گیری دولت سوم آقای روحانی در استان نیز از دیگر نکات مهمی است که استاندار محترم باید خود را بدان ملزم بداند. هر شخص بزرگواری که در دولت قبل مسئولیت داشته است تا به حال زحمات لازم را کشیده و نتایج کارش مشخص شده است. ضروری است در همه عرصه‌ها خون جدیدی به جریان افتد و مجال خدمت برای دیگر افراد توانمند که متعهد به دولت کنونی هستند فراهم آید.

احتشامی نیا تصریح کرد: چه کسی می‌تواند آرمان‌های انقلاب و ایده‌های ناب آن را پیاده کند؟ قطعاً آن کسی که خود انقلابی باشد و با دل و جان به اسلام و انقلاب و ولایت ایمان داشته باشد، از مدیران غیر انقلابی و ناکارآمد انتظار تحول و خدمات انقلابی نداشته باشید.

وی بیان کرد: منابع انسانی در هر مجموعه‌ای مهم‌ترین رکن آن مجموعه است. استان مرکزی جوانان با استعداد و توانمند فراوانی دارد که با کم لطفی دولت‌ها از آن به تحریم‌های فلج کننده داخلی و خارجی استان تعبیر کنیم، متأسفانه به کوره استعداد سوزی و بر باد رفتن ظرفیت‌های جوانان و حتی میانسالان کنونی مبدل شده است. در هیچ رده‌ای از مسئولیت، با فقدان نیروی توانمند و انقلابی مواجه نیستیم و به همین دلیل از استاندار می‌خواهیم در این زمینه استان را به محل ارتقا و تمرین بزرگوارانی از دیگر استان‌ها مبدل نسازد. استفاده از نیروهای انقلابی بومی از نکاتی که خود را به پیگیری و اعمال آن ملزم می‌دانیم.

دبیر شورای ائتلاف استان مرکزی گفت: استان ما سرشار از نیروهای توانمند، مؤمن، انقلابی و صاحب تخصص و جوان و دست پاک است، شاید عزت نفس این بزرگواران به آنها اجازه ندهد که خود را به هر دری بزنند تا پستی را به دست آورند. این مدیریت استان است که باید این فرصت خدمت به مردم را برای آنها فراهم کند.

وی ادامه داد: استاندار می‌بایست در بازه کوتاه و میان مدت اقدامات ملموس و اثرگذار ارائه دهد نه در پایان مأموریت در استانداری جهت ارائه گزارش عملکرد خود، کلیپ درست کند.

احتشامی نیا افزود: خط قرمز ما عدم شفافیت مالی و کم کاری و اهمال در مقابله با فساد است.

وی عنوان کرد: این استان دارای ظرفیت‌های مطلوبی از لحاظ اقتصادی است. که باید به بهترین نحو از آنها در جهت پیشرفت استفاده شود. یکی از دلایل اصلی که سبب شده این پتانسیل‌ها آن چنان که باید و شاید خیر مطلوب را به استان نرسانند دخالت‌ها، سوءاستفاده‌ها و مسامحه در برخورد با افراد خاطی و کاهل بوده است.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان مرکزی بیان کرد: قطعاً همه مسئولان استان باید با هماهنگی و انسجام کار را به انجام رسانند اما آنچه در گذشته اتفاق افتاده بعضاً دخالت‌های نمایندگان در امور اجرایی علی الخصوص انتصابات است. نیاز به ذکر نیست که این دخالت‌ها بیش از هر چیز بر چه مبنایی است. یکی از مطالبات جدی از استاندار محترم علی الخصوص در حوزه‌ی انتصابات، مانع از دخالت‌های بی ضابطه نمایندگان شود. زیرا نفس دخالت نمایندگان در انتصابات به معنای تعارض منافع است، آنان که باید ناظر باشند عملاً خود به بخشی از سیستم مبدل می‌شوند. سوای این قاعده‌ی عقلی، نهی صریح رهبر انقلاب حجت را بر نمایندگان، مسئولان دولتی و بر ما تمام کرده است و این فرمایش ملاکی مهم در ارزیابی التزام عملی نمایندگان به ولایت فقیه تلقی می‌شود. نمایندگان معزز استان همین که وظایف نمایندگی خود را در حوزه تقنین و نظارت و بودجه سالیانه به بهترین نحو انجام دهند بزرگترین خدمت ممکن را به استان نموده اند به نمایندگان و مسئولان و مدیران نیز عرض می‌کنیم که پیگیر عملکرد این بزرگواران و ارائه و انتشار عملکرد آنان به مردم عزیز استان که ولی نعمتان مسئولان هستند، خواهیم بود.

گفتنی است در ادامه این جلسه تعدادی از اعضای شورای ائتلاف و نمایندگان شورای ائتلاف ۱۲ شهرستان استان به ارائه نقطه نظرات خود در مورد مسائل حوزه خود پرداختند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار