کد خبر: ۷۹۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
رشت- رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به تمدید مهلت ارسال آثار به هفتمین جشنواره ابوذر، گفت: تاکنون بیش از هزار اثر به این جشنواره ارسال شده است.

به گزارش آرانیوز:مهدی پارسا عصر جمعه در نشست با اعضای دبیرخانه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گیلان، اظهار کرد: با توجه به استقبال اصحاب رسانه و درخواست خبرنگاران و عکاسان، مهلت شرکت در جشنواره تا ۳۰ آذر ماه تمدید شد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و ۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب‌های مصاحبه، تیتر، خبر، گزارش، یادداشت، مستند کوتاه، کلیپ، موشن گرافیک، کاریکاتور، اینفوگرافیک و عکس ارسال کنند.

وی با بیان اینکه آثار ارسالی باید از ابتدای دی ماه سال گذشته تا ۲۵ آذر امسال در رسانه‌های مجازی و مکتوب استان منتشر شده باشند، تاکید کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در هر بخش، پنج اثر خود را از طریق سایت ابوذر گیلان به نشانی www.abozargilan.ir به دبیرخانه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر گیلان ارسال کنند

پارسا به محورهای هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گیلان اشاره کرد و گفت: امیدآفرینی (مطالبه‌گری، الگوسازی)، مردمی کردن دفاع و امنیت (امنیت پایدار) و روحیه جهادی و انقلابی (الگوهای اقدام انقلابی و روحیه جهادی در بسیج) از جمله این محورها هستند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان اضافه کرد: آسیب‌های اجتماعی، مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه، دشمن شناسی، توان داخلی، خوداتکایی و مانع‌زدایی‌ها، سبک زندگی، مدیریت بر فضای مجازی، دفاع مقدس و ایثار و شهادت از دیگر محورهای جشنواره امسال ابوذر است.

وی، طلاق، اعتیاد، قاچاق، گران فروشی، محرومیت و ناکارآمدی مدیران و مسئولان را از زیرمجموعه‌های محور آسیب‌های اجتماعی برشمرد و اظهار کرد: متأسفانه وجود آسیب‌های اجتماعی در گیلان زیبنده استان و کشور نیست و لذا اصحاب رسانه باید با آثار خود محتوای مناسب در این بخش را تولید کنند.

پارسا فرزندآوری، عفاف و حجاب، مواسات و انفاق، الگوی مصرف، نماز و امر به معروف و نهی از منکر را از زیرمجموعه‌های محور سبک زندگی دانست و گفت: خبرنگاران باید مواسات را محور کار رسانه‌ای خود قرار دهند، زیرا در شرایط کرونایی خیلی با این موضوع مواجه بودیم و ظرفیت بالایی دارد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مدیریت و تولید محتوا در فضای مجازی، اظهار کرد: در جشنواره امسال ابوذر، محور بومی با عنوان «نقش رسانه در احیای صنایع و کارخانجات تعطیل گیلان» داریم که امیدواریم آثار قابل قبولی در این زمینه ارسال شود.

وی با اشاره به افزودن جایزه ویژه شهدای رسانه در هفتمین دوره جشنواره ابوذر استان، اذعان کرد: از خبرنگاران درخواست داریم تا روایت‌های خود را درباره شهدای رسانه به جشنواره ارائه دهند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار