کد خبر: ۷۹۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: نمایندگان مجلس با کار کارشناسی و توجه به وضع فعلی کشور، بودجه سال ۱۴۰۱ را باید چکش کاری کنند.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به اهمیت رعایت عدالت در جامعه گفت: یکی از راه‌های تحقق عدالت در جامعه تقوا بوده و مبارزه با فقر یکی از راه‌های تحقق عدالت است.

وی سپس افزود: در ایام کرونا اقشار مختلف مردم برای حمایت از محرومین کارهایی انجام دادند که باید در طول سال هم انجام شود.

امام جمعه تبریز به فرارسیدن شب یلدا اشاره داشت و گفت: در این ایام که در آستانه شب یلدا قرار داریم نباید افراد محروم را فراموش کنیم. یلدا یک رسم قدیمی است و یکی از فواید آن صله ارحام است.

آیت الله مفتح استادی دلسوز در دانشگاه و فردی مؤثر در حوزه بود

وی به ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه نیز اشاره کرد و افزود: سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه است، به قول مقام معظم رهبری، آیت الله مفتح کم تظاهر ولی پر حضور بود. او استادی دلسوز در دانشگاه و فردی مؤثر در حوزه بود.

آل هاشم ابراز داشت: وحدت بین حوزه و دانشگاه دستاوردهای زیادی در پی داشت، از جمله فواید آن تحول در جنبش نرم افزاری و تولید علوم بومی و تحقق الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی و دست یابی به علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها و به روز شدن حوزه است.

ارتباط مستمر باید میان حوزه و دانشگاه برقرار شود

وی سپس با تاکید بر اینکه ارتباط مستمر باید میان حوزه و دانشگاه برقرار شود، گفت: حضور عالمانه روحانیون در دانشگاه‌ها و حضور اساتید دانشگاه‌ها در حوزه باید حاکم شود. وحدت باید با محوریت اهداف و دغدغه‌های مشترک و حول مأموریت‌های مشترک باشد.

امام جمعه تبریز به بودجه سال آینده نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل امروز کشور بحث بودجه است. اولین لایحه بودجه کل کشور در دولت سیزدهم است تقدیم مجلس شد.

آل هاشم با اشاره به اینکه شکل ارائه بودجه، تغییراتی را نشان می‌دهد گفت: نمایندگان مجلس با کار کارشناسی و توجه به وضع فعلی کشور، این بودجه را چکش کاری کنند.

وی سپس در خصوص مذاکرات وین نیز افزود: در مذاکرات صورت گرفته، بازی تکراری آمریکا و اروپا درباره رفع تحریم‌ها انجام می‌شود.

آمریکا نمی‌خواهد تبعات سیاست‌های خارجه و رفتارهای متحدانش را به عهده بگیرد

آل هاشم افزود: ایران باتوجه به شرایط، پشت میز مذاکره برگشت که دو سند از طرف وزارت خارجه برای قرار گرفتن پایه توافق‌های آینده در اختیار کشورهای مقابل قرار گرفت ولی آنها از این طرح استقبال نکرده و گفتند ایران در حال زیاده خواهی است.

امام جمعه تبریز گفت: آمریکا نمی‌خواهد تبعات سیاست‌های خارجه و رفتارهای متحدانش را به عهده بگیرد. دولت آمریکا در مذاکرات همواره به نقش رژیم صهیونیستی در حمله به تأسیسات هسته‌ای تاکید می‌کند.

وی گفت: مردم ایران برای عزت ایران و حراست و حفاظت از خاک ایران منتظر این هستند که دستگاه دیپلماسی با عزت و قدرتمندانه پشت میز مذاکرات حاضر شوند و آن را ادامه بدهند.

حیله گری آمریکا در عراق

آل هاشم به حیله گری آمریکا در عراق نیز اشاره کرد و گفت: مطالبه عمومی مردم عراق پس از جنایت آمریکا در ترور شبانه سردار حاج قاسم، تبدیل به مصوبه قانونی مجلس عراق شد تا نیروهای جنایت کار آمریکا قبل از ۱۱ دی ۱۴۰۰ از عراق بروند ولی آمریکایی‌ها اما و اگرهایی گذاشته‌اند و می‌گویند تمام نیروها را خارج نخواهند کرد.

وی گفت: نیروهای مقاومت عراقی اعلام کرده‌اند در غیر خروج نیروهای آمریکا متکی به زور و دخالت نظامی برای اخراج می‌شوند. توطئه دیگر آنها تغییر مأموریت نیروهای آمریکایی از حیطه نظامی به حوزه آموزش است که باید جلوی آنها گرفته شود.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار