کد خبر: ۷۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
ساری- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تدوین برنامه اقدام برای تکمیل زیرساخت های فرهنگی در کشور خبر داد.

به گزارش آرانیوز، محمد مهدی اسماعیلی صبح پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران، عدالت فرهنگی و مردمی فرهنگ و هنر را از جمله رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد و گفت: فعال کردن ظرفیت‌های استانی و حمایت از اهالی فرهنگ و هنر از جمله رویکردها است.

وی توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه سبک زندگی اسلامی را مأموریت اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ذکر کرد و گفت: علی رغم کامیابی‌هایی که نظام فرهنگی جمهوری اسلامی داشته است و طی ۴۰ سال گذشته دستاوردهای فرهنگی خوبی داشتیم، اما سبک زندگی غربی و تهاجم فرهنگی، بنیان‌های اصیل را هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه برخی ناکارآمدی‌ها و مشکلات اقتصادی بر نظام حکمرانی فرهنگی تأثیر منفی گذاشته است، افزود: با تولیدات فرهنگی، بازآرایی رسانه‌ای، خروج از موضع پدافند به آفند، بازسازی ساختارهای انقلابی فرهنگی می‌توان به تغییر آرایش به نفع جبهه انقلاب کمک کرد.

اسماعیلی یادآور شد: با مشکلات اقتصادی کمتر می‌توان فضای فرهنگی سالم را پدید آورد و هدف گذاری دولت این است که اقتصاد مقدمه‌ای برای رسیدن به فرهنگ سالم است و با حل مشکلات اقتصادی می‌توان برای ایجاد حوزه فرهنگی سالم مبتنی بر ارزش‌های فرهنگی و اسلامی تلاش کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم بخشی از زیرساخت‌های فرهنگی را تکمیل کنیم و تالار مرکزی استان پس از ۱۵ سال هنوز حل نشده است و بنا داریم زیرساخت‌ها را تکمیل کنیم.

وی افزود: تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی، توجه به نرم افزار فرهنگ از جمله برنامه‌ها است و برنامه اقدامی در این زمینه تدوین و طراحی شده است.

اسماعیلی از مازندران به عنوان پایگاه تاریخی پیروان اهل بیت ذکر کرد و گفت: این مسئله سبب فراهم شدن کارهای فرهنگی در استان می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار