کد خبر: ۷۸۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهم‌ترین اقدامات تحول‌آفرین دولت سیزدهم را در ۱۰۰روزه اول فعالیت خود تشریح و تأکید کرد: بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی را ذیل اندیشه‌های رهبر انقلاب آغاز کرده‌ایم.

به گزارش آرانیوز، در آستانه انتشار گزارش عملکرد 100روزه دولت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی قرار داریم. در بازدید روز گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خبرگزاری  فرصتی دست داد تا در خلال گفت‌وگویی صمیمی و کوتاه، درباره بخش فرهنگی این گزارش و مهم‌ترین اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این 100 روز بپرسیم.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این گفت‌وگو، تحول در ساختار فرهنگی، پیگیری معیشت اهالی فرهنگ و هنر، تلاش برای احیای فرهنگ دینی، پیگیری موضوع مد و لباس، عفاف و حجاب و محوریت دادن به مسجد در امور فرهنگی و جوانگرایی در انتصابات را از اهم اقدامات این دوران عنوان کرد.

مشروح این گفت‌وگو به‌صورت فیلم و مکتوب در ادامه از نظر مخاطبان محترم می‌گذرد.

 

 

تشریح برنامه‌های فرهنگی 100 روز اخیر دولت سیزدهم/ فرهنگ پیشانی و پیشران برنامه‌ها

* تسنیم:‌ چند روزی از 100 روز آغازین دولت آقای رئیسی می‌گذرد، پیش از این اعلام شده بود، در 100 روز نخست،‌ گزارشی اعلام خواهد شد، رئوس مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی در این 100 روز چیست؟

برنامه دولت سیزدهم که یک دولت مردمی است،‌ برنامه کاملی در همه بخش‌هاست، شخص رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ دارند،‌ به‌خلاف توقعی که وجود داشت مبنی بر اینکه همه همت دولت مردمی به‌سمت حل مسائل اقتصادی برود، شخص آقای رئیس جمهور نگاهش این بود که حوزه فرهنگ پیشانی و پیشران حکمرانی در دولت اسلامی است. این نگاه پیشران شعار اصلی دولت قرار گرفت و مأموریت بنده به‌عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز این است که با هماهنگی اهالی فرهنگ، مردم و رسانه این پیشرانی را برای بقیه اعضای دولت ایجاد کنم.

مهم‌ترین تکلیف و مأموریتی که از طرف رئیس جمهور به من واگذار شده این است که همه اقتضائات این پیشرانی را فراهم کنم، بر این اساس در برنامه تحول دولت هم که به‌زودی رونمایی می‌شود، بخش عمده این سند که 37 سرفصل دارد، به حوزه فرهنگ اختصاص پیدا کرده است. ما در برنامه تحولی خود وزارتخانه متناسب با این مأموریت‌ها هم در آن رئوس برنامه‌هایی که به مجلس ارائه کردیم و هم در فعالیت‌هایی که تا امروز انجام شده است و هم در برنامه تحولی که متعاقب ابلاغ آقای رئیس جمهور رسانه‌ای خواهیم کرد، برنامه زمان‌بندی‌شده را ارائه خواهیم کرد.

این کار مهم انجام شده است که دولت مردمی برنامه کاری زمان‌بندی‌شده خود را در اختیار اهالی فرهنگ و هنر و رسانه قرار می‌دهد، پس به‌جای اینکه حرف‌های کلی و غیرقابل اندازه‌گیری بزنیم، اولین و مهمترین کارمان ارائه برنامه تحولی حوزه فرهنگ، هنر و رسانه متناسب با شعارهای رئیس جمهور و رئوس برنامه‌های ارائه‌شده خواهد بود.

ارائه برنامه تحولی حوزه فرهنگ و رسانه گام اول دولت خواهد بود

یک برنامه مدون و مشورتی متناسب با اقتضائات، امکانات، شعارها و برنامه کلی دولت که مردم به آن اعتماد کردند، پیاده کرده‌ایم، هیچ‌نکته‌ای نیست که رئیس جمهور وعده کرده باشد و ما برایش برنامه‌ریزی نکرده باشیم، هیچ نکته‌ای نیست که ما در مجلس اشاره کرده باشیم و اینجا برایش پیش‌بینی نشده باشد. گام اول ما که گام اول دولت هم هست،‌ ارائه برنامه تحولی حوزه فرهنگ و رسانه است.

برنامه‌های دیگری که رخ داده است و ذیل این برنامه‌ای که ارائه داده‌ایم‌، قرار می‌گیرد،‌ شعار مهم ما یعنی عدالت فرهنگی است، در حوزه فرهنگ و هنر ظرفیت‌های بزرگی وجود دارد، طی 14 سفر استانی اخیرم بخش‌های معتنابهی از این ظرفیت کشور را که قبلاً برایمان کشف شده بود از نزدیک دیدم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار