کد خبر: ۷۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
عضو کمیسیون انرژی مجلس از برنامه کمیسیون متبوعش برای بهبود وضعیت حقوق و دستمزد کارکنان عملیاتی وزارت نفت برای سال آینده خبر داد و گفت: کمیسیون انرژی مشکل حقوق کارکنان عملیاتی وزارت نفت و برخورد با فیش‌های حقوقی نجومی را به طور ریشه‌ای پیگیری می‌کند.

به گزارش آرانیوز، محمدطلا مظلومی آبرزگه بر ضرورت ایجاد تعادل و عدالت در پرداخت حقوق و دستمزدها در وزارت نفت و توجه به مطالبات کارکنان عملیاتی وزارت نفت تاکید کرد و گفت: متاسفانه حق و حقوق نیروهای عملیاتی -که در شرایط سختی کار می‌کنند- نسبت به نیروهای ستادی به درستی پرداخت نمی‌شود، به همین دلیل کمیسیون انرژی به این موضوع ورود کرده و ضمن بهبود نسبی شرایط درصدد است این عدالت حقوق را برای سال‌های آتی در قانون بودجه برقرار کنند.

نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگیری و حل مشکل حقوق کارکنان عملیاتی وزارت نفت به صورت ریشه‌ای و برخورد با فیش‌های حقوقی نجومی از وظایف کمیسیون انرژی است به همین دلیل این مهم را با جدیت پیگیری خواهیم کرد، افزود: اگرچه پرداخت حقوق مناسب با توجه به سختی کار و تورم ضروری است اما نجومی شدن آن برای برخی، موجب تبعیض در دریافتی‌ها شده چراکه این حقوق‌ها بیشتر از آن اعضای هیات مدیره‌ها می‌شود.

وی معتقد است حقوق‌های نجومی برخی از مدیران صنعت نفت و پتروشیمی، همچنین میزان دریافتی کارکنان و کارگران باید در کمیته‌های کارشناسی با توجه به نرخ تورم و کاهش ارزش پول ملی مورد بررسی قرار گیرد.

مظلومی ادامه داد: همچنین انتظار است مدیران مجموعه وزارت نفت نیز تصمیمات کارشناسی شده و معقولی در رابطه با نظام حقوق و دستمزد مجموعه خود بگیرند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شواری اسلامی اظهار کرد: به جدیدیت به دنبال ایجاد تعادل میان حقوق‌های نجومی برخی از مدیران نفتی با کارگران و کارکنان عملیاتی این وزارتخانه هستم در این راستا تعدادی از نمایندگان، درخواست اعمال 234 بر عملکرد پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس را به دلیل بروز برخی سوءمدیریت‌ها را داشته‌اند./

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار