کد خبر: ۷۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷
اراک - معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: در برنامه ۴ ساله طرح اقدام ملی مسکن ساخت ۶۴ هزار واحد در استان پیش بینی شده است.

به گزارش آرانیوز:حمید انعامی  گفت: برای طرح اقدام ملی مسکن در شهر اراک، زمینی به مساحت حدود ۷۰ هزار متر در حد فاصل مجتمع حوزوی خاتم الانبیا (ص) و دانشگاه پیام نور پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در مرحله پنجم طرح مسکن، ۳۰ هزار نفر در شهر اراک ثبت نامی داشتیم که از این تعداد ۱۰ هزار نفر واجد شرایط بودند و قرار بر این است در اولین جلسه شورای مسکن استان قرعه کشی انجام شود. البته از آنجایی که طراحی نهایی پروژه ۸ هزار واحدی اوقاف در حال حاضر تعیین تکلیف نشده است، با نهایی شدن این زمین واجدین شرایطی که از مراحل قبل داشتیم در این پروژه ۸ هزار واحدی پوشش داده می‌شوند.

وی افزود: در دو مرحله قبل ۱۵ هزار ثبت نامی در اراک داشتیم که ۵ هزار آن واجد شرایط بودند که ۲ هزار نفر پوشش داده شدند و ۳ هزار واجد شرایط بعدی در اولویت هستند.

معاون راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: در برنامه ۴ ساله طرح اقدام ملی مسکن ساخت ۶۴ هزار واحد برای استان مرکزی پیش بینی شده است که سهمیه سالیانه ساخت بالغ بر ۱۷ هزار واحد است. با توجه به اینکه رشد جمعیت در استان مرکزی تقریباً ثابت است این تعداد نیاز مسکن استان را تأمین خواهد کرد و احتمالاً ساخت این تعداد بیش از نیاز استان مرکزی است.

وی افزود: پروژه ۲ هزار واحدی ساوه از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار است و در برخی از پروژه‌ها کار اسکلت بندی تمام شده و نازک کاری شروع شده است. در برخی از شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر مثل تفرش، نراق، دلیجان امسال پروژه‌های تکمیل شده‌ای داریم که آماده تحویل است و همچنین در شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار پیشرفت فیزیکی خوبی داریم‌.

معاون راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه ساخت مسکن‌های اقدام ملی بر اساس تسهیلات و آورده مردم انجام می‌شود لازمه تحویل و تکمیل پروژه بستگی به این دو مؤلفه دارد، برای ۲ هزار واحدی شهرستان ساوه ۲ قسط دریافت شده است قسط سوم نیز باید اعلام شود اما با توجه به شرایط مالی مردم در حال حاضر ابلاغ نشده است مردم باید همکاری بیشتری در پرداخت تسهیلات داشته باشند که در موعد مقرر پول تزریق شود که به صورت پیوسته کار انجام شود. امیدواریم فاصله بین تسهیلات و آورده مردم کمتر شود که در کوتاه‌ترین زمان عزیزان صاحب خانه شوند.

انعامی گفت: تسهیلات برای کلانشهرها ۴۵۰، اراک ۳۵۰ میلیون، شهرها ۳۰۰ و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان پیش بینی شده است، با توجه به اینکه رشد جمعیت در استان مرکزی تقریباً ثابت است این تعداد نیاز مسکن استان را تأمین خواهد کرد و احتمالاً ساخت این تعداد بیش از نیاز استان مرکزی است.

وی افزود: پروژه ۲ هزار واحدی ساوه از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار است در برخی از پروژه‌ها کار اسکلت بندی تمام شده و نازک کاری شروع شده در برخی از شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر مثل تفرش، نراق، دلیجان امسال پروژه‌های تکمیل شده داریم و تحویل داده می‌شوند و همچنین در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر که به دو صورت گروه‌های ساخت و انبوه‌سازی کارگزاری بنیاد انجام می‌شود، پیشرفت فیزیکی خوبی داریم‌.

معاون راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه ساخت مسکن‌های اقدام ملی براساس تسهیلات و آورده مردم انجام می‌شود لازمه تحویل و تکمیل پروژه بستگی به این دو مؤلفه دارد، برای ۲ هزار واحدی شهرستان ساوه ۲ قسط دریافت شده و قسط سوم نیز باید اعلام شود اما با توجه به شرایط مالی مردم در حال حاضر ابلاغ نشده مردم باید همکاری بیشتری در پرداخت تسهیلات داشته باشند که در موعد مقرر پول تزریق شود که به صورت پیوسته کار انجام شود امیدواریم فاصله بین تسهیلات و آورده مردم کمتر شود که در کوتاه‌ترین زمان عزیزان صاحب خانه شوند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار