کد خبر: ۷۸۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
سران اصلاحات به این باور رسیده‌اند که با کنار کشیدن از سیاست در پروژه رادیکال شدن اصلاحات شریک نشده و هزینه آن را پرداخت نکنند. این کنار کشیدن سیاسی میانه‌روها مقدمه پایان کار احزاب رادیکال است.

به گزارش آرانیوز، زمستان سال ۱۳۸۷ اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت (طیف لیبرال) در خیابان سمیه جمع شده تا با شکوری راد عضو ارشد حزب منحله مشارکت دیدار کنند، در آن جلسه شکوری راد رو به دانشجویان تندرو می‌گوید: میان ما و شما فاصله زیادی است؛ روزگاری تحکیم وحدت جای خط امامی‌ها بود؛ شما آنجا را محفل جوجه فکولی های لیبرال کرده‌اید! پس از مجادله‌ای طوفانی میان طرفین دانشجویان از دفتر حزب مشارکت بیرون آمده و در بیانیه‌ای نوشتند که تاریخ‌مصرف اصلاحات به سر آمده و باید طرح جدیدی درانداخت! البته چرخ روزگار به‌گونه‌ای چرخید که چند ماه بعد سران مشارکت و پیاده‌نظام آمریکایی در فتنه ۸۸ به یکدیگر پیوند خورده و مواضع آن‌ها به یکدیگر نزدیک شد. پس‌ازآن ماجراجویی خیابانی هشت‌ماهه حزب مشارکت منحل شده و هر یک از بازیگرانی میدانی مسیر جداگانه‌ای از هم را انتخاب کردند.

آخرین راهکار معنا بخشیدن به حضور اصلاح‌طلبان در سیاست را یک حزب اصلاح‌طلب با انتخاب یک دبیر کل جدید آزموده است. در آخرین نشست شورای مرکزی حزب اتحاد (شعبه سیاسی حزب چریکی و منحل شده مشارکت) خانم آذر منصوری به‌عنوان دبیر کل انتخاب شد.

ماجرای انتخاب منصوری جالب‌توجه است، او زنی خانه‌دار و سنتی در پیشوای ورامین است که به ناگهان توانسته از سد ژنرال‌های اصلاح‌طلب عبور و به دبیر کلی برسد. اتحادی‌ها می‌گویند به تقلید از حزب دموکرات آمریکا و باهدف توجه بیشتر به سهم زنان در سیاست آذر منصوری را به‌عنوان نفر اول تشکیلات انتخاب کرده‌اند. اما واقعیت آن است که انتخاب منصوری به سمت دبیر کلی تندروترین حزب اصلاح‌طلب اتفاقی و یا براثر باورمندی سران حزب به سهم زنان در سیاست نیست! کما اینکه پیش‌ازاین فریاد اعتراض زنان در هنگام بستن لیست‌های اختصاصی توسط خاتمی در شب انتخابات مجلس و شوراها همیشه بلند شده و با فریاد هیس و دعوت به سکوت از سر مصلحت از سوی مردان اصلاح‌طلب روبرو گردیده‌اند.

چرا هسته سخت اصلاحات پروژه امتداد رادیکالیسم را به یک زن سپرد؟

چرا هسته سخت اصلاحات پروژه امتداد رادیکالیسم را به یک زن سپرد؟

روایت است که دریکی از جلسات سال ۹۵ برای بستن لیست انتخابات مجلس در تهران (معروف به لیست امیدی‌ها)در ابتدا قرار بود که سهم برابری میان مردان و زنان ایجادشده و نام ۱۵ زن در برابر ۱۵ مرد از جلسه نهایی شورای عالی سیاست‌گذاری خارج شود؛ اما در ساعت آخر این عدد به ۱۰ و مدتی بعد به ۸ نفر تقلیل یافت؛ بعدها خبر رسید که یکی از اصلاح‌طلبان که سابقه وزارت در کابینه خاتمی را هم داشته تهدید کرده است که در صورت برابری در تعداد زنان و مردان لیست جداگانه داده و با تمسخر گفته است که قرار نیست «مجلس زنانه» تشکیل شود!

 

دست اصلاح‌طلبان خالی است!

به باور بسیاری انتخاب آذر منصوری به‌عنوان نفر اول حزب اتحاد ملت پیش از آن‌که نشانه توجه اصلاح‌طلبان به حضور سیاسی زنان در جامعه باشد؛ حاکی از دست‌های خالی آن‌ها برای ادامه حیات است. واقعیت آن است که سبد سیاسی اصلاح‌طلبان به‌شدت خالی‌شده و آن‌ها دچار بیماری نازایی سیاسی شده‌اند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار