کد خبر: ۷۸۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
بندرعباس - استاندار هرمزگان گفت: پیگیر راه‌اندازی خط حمل و نقل هوایی کالا و محصولات کشاورزی در هرمزگان هستیم.

به گزارش آرانیوز:مهدی دوستی در نشست شورای اداری شهرستان رودان، عنوان کرد: مردم شریف شهرستان رودان با تقدیم شهدای بسیار و همچنین حضور و مشارکت حداکثری در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، همواره باعث افتخار هستند و این امر نشان دهنده ارادت مردم بزرگوار این شهرستان به اسلام و ایران و انقلاب و آرمان‌های امام راحل عظیم الشأن است.

وی با اشاره به بازدید از پروژه‌های مختلف زیرساختی و اقتصادی شهرستان رودان، ادامه داد: افزایش بهره‌وری آب از اولویت‌های اصلی در استان است و در این راستا اعتبارات ویژه‌ای برای توسعه کشت های نوین کشاورزی، در نظر گرفته‌ایم.

استاندار هرمزگان با اشاره به پیگیری افزایش صادرات محصولات تولیدی کشاورزی استان هرمزگان از طریق برگزاری نشست و گفت‌وگو با سفرای کشورهای مختلف، افزود: تمام توان خود را در این راستا به کار گرفته‌ایم و همچنین پیگیر راه‌اندازی خط حمل و نقل هوایی کالا و محصولات کشاورزی در هرمزگان هستیم و تامین اعتبارات مالی برای افزایش توانمندی بخش کشاورزی از دیگر اقدامات در این بخش است.

دوستی با اشاره به توانمندی‌های بخش معدن در شهرستان رودان، تصریح کرد: ایجاد بنگاه‌های کوچک و متوسط معدنی باید مورد توجه باشد.

وی بر لزوم تکمیل زنجیره ها در تمامی بخش های کشاورزی و معدنی تاکید کرد و گفت: در صورت ارائه طرح مناسب برای تکمیل زنجیره ها، قطعا از آن حمایت خواهیم کرد و همچنین حمایت از صنایع تبدیلی نیز در این راستا صورت می‌گیرد و اعتبار ویژه برای آن در نظر خواهیم گرفت.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در زمینه محدوده شهری و رفع مشکل اسناد مالکیت زمین های مردم نیز کارگروه ویژه‌ای در استان، فعال شده است.

دوستی با اشاره به لزوم توجه به حمل و نقل کالاهای تولیدی، اظهار داشت: متصل کردن شهرستان رودان به عنوان قطب کشاورزی استان هرمزگان به دریا، یک ضرورت است.

وی با اشاره به پروژه‌ خوب گلخانه‌ هیدروپونیک در شهرستان رودان، اضافه کرد: شیوه‌های کشاورزی نوین در شهرستان رودان و دیگر مناطق استان، مورد حمایت قرار می‌گیرد.

استاندار هرمزگان با اشاره به پیگیری تشکیل صندوق توسعه استان هرمزگان، بیان داشت: کمک‌های صنایع در زمینه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، باید به صورت شفاف و هدفمند از طریق این صندوق هزینه شود و بیشتر اعتبارات این صندوق باید در اختیار بخش های مولد اقتصاد مردمی قرار بگیرد.

دوستی عنوان کرد: حساب های بانکی صنایع بزرگ فعال در هرمزگان باید به بانک های استان منتقل شود تا از محل گردش مالی این صنایع، اعتبارات و تسهیلات به استان تخصیص یابد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار