کد خبر: ۷۸۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
اراک - معاون دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه گزارشگری فساد یا سوت زنی در این وزارتخانه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش آرانیوز:بهروز لطفی ظهر پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در اراک اظهار کرد: پاسخگویی به شکایات و ارتباط مستقیم با مردم در اولویت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد و استقرار دولت الکترونیک و حذف دفترچه‌های تأمین اجتماعی اقدام مناسبی بود و خدمات این بخش در حال تکمیل شدن است.

وی ادامه داد: رویکرد دفتر نظارت و بازرسی در وزارت متبوع، کمک به واحدهای استانی برای رفع موانع و مشکلات است و در این راستا تیم نظارت مردمی در این وزارتخانه تشکیل شده و نظرسنجی از مردم از جمله برنامه‌هایی است که باید به‌صورت مستمر و مقایسه‌ای صورت گیرد.

معاون دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در حال راه‌اندازی سامانه گزارشگری فساد یا به اصطلاح سوت زنی هستیم و در همه ادارات و نهادهای اجرایی باید این مهم پیگیری شود.

لطفی افزود: راه‌اندازی سامانه گزارشگری فساد متناسب با ساز و کار نقشه ملی مبارزه با فساد در دستور کار دولت است و به زودی ابلاغ می‌شود.

۲۲ هزار و ۵۹۶ کارگاه مشمول تأمین اجتماعی در استان وجود دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در این جلسه گفت: شمار بیمه‌شدگان اصلی و تبعی تأمین اجتماعی استان ۳۲۱ هزار نفر است و ضریب پوشش بیمه‌ای تأمین اجتماعی این استان، ۶۸ درصد است.

وی افزود: شاخص نرخ بیکاری استان مرکزی در تابستان امسال به ۹.۷ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی در این بازه زمانی به ۳۵.۶ دهم درصد رسید.

بهزاد سام‌دلیری با اشاره به اینکه ۲۲ هزار و ۵۹۶ کارگاه مشمول تأمین اجتماعی در استان وجود دارد، گفت: تکمیل نشدن ساختار سازمانی یکی از مشکلات و موانع دستیابی به اهداف در تأمین اجتماعی است و اکنون از ۱۹۱ پست سازمانی مصوب، ۱۱۳ پست با تصدی و ۷۸ پست بدون متصدی است و نبود تناسب نیروی انسانی با مأموریت‌ها و وظایف به همین دلیل است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار