کد خبر: ۷۸۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با صدور پیامی، درگذشت آیت‌الله «عباسعلی صادقی» را تسلیت گفت.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام «سید احمد رضا شاهرخی» نماینده ولی فقیه در لرستان، با صدور پیامی درگذشت آیت الله «عباسعلی صادقی» را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

«اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها»

خبر رحلت؛ عالم ربانی؛ و مجاهد نستوه استاد گرانقدر حضرت آیت الله حاج شیخ عباسعلی صادقی موجب تأثر و تالم فراوان اینجانب گردید.

آیت الله صادقی «رحمة الله علیه» بیش از ۸۰ سال از عمر گرانمایه خویش را صرف تعلیم و تربیت طلاب و فضلای حوزه علمیه و نشر معارف ناب محمدی «ص» کرده و در این راه خدمات ارزشمند و شاگردان برجسته ای را به یادگار گذاشتند؛ که یقیناً برای آن عالم جلیل القدر باقیات الصالحات و در خاطر مردم قدرشناس ایران اسلامی به ویژه مردم استان لرستان باقی خواهد ماند.

آن عالم بزرگوار با وجود بهره‌گیری از جوهره فقاهت از اولین روزهای شکل گیری نهضت امام راحل، خود را وقف حرکت دینی و انقلابی مردم ایران کرد و برای پیروزی انقلاب اسلامی و یاری رساندن به حضرت امام «ره» و پس از آن رهبر معظم انقلاب «مد ظله العالی» تمام توان خود را بکار گرفتند.

ایشان در دوران نهضت اسلامی بارها رنج زندان را تحمل کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی؛ در یاری رزمندگان اسلام در جنگ هشت ساله دفاع مقدس؛ و نیز در مسئولیت‌های مختلف از جمله وکیل شرعی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی «ره»؛ مقام معظم رهبری و مرحوم آیت الله کمالوند «ره» و نیز ریاست دادگاه انقلاب و حاکم شرع، امام جمعه موقت خرم آباد، ریاست مدارس علمیه کمالیه و صادقیه، عمر شریف خود را در دفاع و صیانت از آرمان‌های نظام اسلامی سپری کردند.

اینجانب ارتحال این عالم خدمتگزار و انقلابی و با اخلاص را به محضر مبارک امام عصر (عجل اللّه تعالی فرجه الشریف)، رهبر معظم انقلاب اسلامی «مد ظله العالی»، حوزه‌های علمیه و جامعه روحانیت استان لرستان، خاندان مکرم، فرزندان محترم و همه ارادتمندان به ایشان و عموم مردم ولایت مدار استان لرستان و شهرستان خرم آباد تسلیت عرض می‌نمایم و برای آن عالم پارسا، رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر عظیم از درگاه خداوند متعال درخواست می‌نمایم.

شایسته است که عموم مردم مسلمان، متدین و انقلابی استان لرستان مراسم تشییع و مجالس گرامیداشت آن عالم ربانی را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به نحو شایسته ای برگزار نمایند.

«والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته»

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار