کد خبر: ۷۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
گرگان- نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان و مدیران اجرایی از جمله شرکت آب منطقه ای گلستان عملکرد ضعیفی در جذب اعتبارات لایروبی برای رودخانه های استان داشته اند.

به گزارش آرانیوز:بدالجلال ایری  اظهار کرد: لایروبی رودخانه ها هم برای انتقال آب و هم برای جلوگیری از سیل بسیار ضروری است.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی افزود: ولی چرا این مسأله یا محقق نمی شود یا دیر اتفاق می افتاد شاید یکی از دلایل آن کمبود منابع مالی دولت باشد اما از طرف دیگر پیگیری دستگاه های مربوطه از جمله آب منطقه ای را می طلبد که در این قضیه ورود جدی داشته باشد.

ایری با اشاره به اینکه در جذب اعتبارات در حال حاضر آنچه که مدنظر بوده محقق نشده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه بعد از سیل سال ۹۸ در استان گلستان لایروبی رودخانه محقق نشده و تنها در برخی از مناطق به صورت محدود انجام شده است.

وی لایروبی رودخانه ها را یک امر ضروری دانست و گفت: این مسأله باید هر چه زودتر محقق شود و نمایندگان مجلس هم در این زمینه تلاش می کنند که آنچه در بودجه ۱۴۰۰ دیده شده اجرایی و عملیاتی شود.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بودجه رقم بسیار مناسب و خوبی در این زمینه دیده شده که متاسفانه تخصیص آن گونه که باید اتفاق نیفتاد.

ایری بیان کرد: رقم تخصیص اعتبارات لایروبی به گلستان بسیار محدود بوده است و می طلبد که دستگاه های اجرایی گلستان در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

وی گفت: دستگاه های اجرایی باید مباحثی که در بودجه سالانه تصویب می شود از وزارت خانه های مرتبط پیگیری کنند تا بتوانیم بازخورد عملکرد بهتری را برای استان رقم بزنیم.

وی تاکید کرد: تا زمانی که مدیران در جذب اعتبارات به خوبی عمل نکنند نه تنها در لایروبی رودخانه ها بلکه در دیگر موارد و پروژه های استانی به موفقیت های لازم دست نخواهیم یافت.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار