کد خبر: ۷۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
تعدادی زیادی از شهروندان یمنی در حمله هوایی ائتلاف سعودی در استان تعز جان خود را از دست دادند.

به گزارش آرانیوز، به نقل از المسیره، حداقل ۱۶ شهروند یمنی در حمله هوایی ائتلاف سعودی در استان تعز جان خود را از دست دادند.

بمباران شهر مقبنه در استان تعز توسط جنگنده‌های ائتلاف سعودی شامگاه جمعه صورت گرفته و در نتیجه این عمیات چند کودک نیز کشته شدند.

گفته شده تا ساعات اولیه این تجاوز و بمباران سنگین، به دلیل ادامه پرواز جنگنده‌های سعودی امکان رسیدن امداد رسانان به منطقه برای آواربرداری و بیرون کشیدن اجساد قربانیان وجود نداشته است.

روز جمعه همچنین عربستان سعودی و ائتلاف تحت سرکردگی آن در یمن به نقض گسترده آتش بس در استان الحدیده ادامه دادند و تاکنون کوچک‌ترین پایبندی به این آتش بس نداشته‌اند. گفته شده طی ۲۴ ساعت گذشته سعودی‌ها ۱۴۸ مرتبه آتش‌بس الحدیده را نقض کرده‌اند.

افزون بر استان الحدیده در دیگر استان‌ها نیز سعودی‌ها به حملات خود ادامه می‌دهند و در آخرین مورد نیز چندین مرتبه استان‌های «صعده» و «مأرب» را هدف سنگین‌ترین حملات هوایی قرار دادند.

گفتنی است، از زمان برقراری آتش‌بس الحدیده در چارچوب توافق «استکهلم»، عربستان سعودی هیچ پایبندی به این آتش‌بس نداشته است. علیرغم اعتراضات گسترده یمنی‌ها به عدم پایبندی ریاض به آتش‌بس الحدیده اما سازمان ملل تاکنون هیچ اقدامی را برای متوقف ساختن تجاوزگری‌های سعودی انجام نداده است.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار