کد خبر: ۷۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
کرمانشاه- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از رشد ۱۰۱ درصدی پرداخت زکات در کرمانشاه نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش آرانیوز:پیمان ترکمانه اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۴۹۸ میلیارد ریال زکات جمع‌آوری شده و کمیته امداد امام خمینی (ره) تنها متولی جمع‌آوری زکات است.

وی افزود: از مجموع زکات جمع‌آوری شده ۴۲۸ میلیارد ریال زکات واجب و ۷۰ میلیارد ریال زکات مستحب بوده و نسبت به هشت ماهه سال گذشته رشد ۱۰۱ درصدی داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه تصریح کرد: عاملین کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان‌های استان کرمانشاه کار جمع‌آوری زکات را انجام داده و روحانیون برنامه‌های همیشگی و گفتگو برای تشویق کشاورزان به پرداخت زکات را دارا دارند.

ترکمانه بیان کرد: ۹۰ درصد از زکات دریافتی صرف امور خیریه و خدمات رسانی به محرومین و نیازمندان شده و هفت درصد صرف تعمیر و ساخت پروژه‌های عمرانی عام المنفعه مثل مسجد، حسینیه و غسالخانه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بنا به قانون زکات گندم و جو بیشترین زکات استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده و به دلیل کم‌آبی یا بارش باران در شهرستان‌ها مقدار زکات دریافتی در هر شهرستان متفاوت است‌.

نظرشما
پربازدیدها