کد خبر: ۷۸۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵
زاهدان - مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار زرد گفت: وزش باد نسبتا شدید همراه با گرد و خاک از امروز در مناطق مرکزی و جنوبی استان موجب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می شود.

به گزارش آرانیوز:محسن حیدری  اظهار داشت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های همدیدی و آینده نگری هواشناسی از امروز وزش باد نسبتاً شدید همراه با گردوخاک در مناطق مرکزی و جنوبی استان سیستان و بلوچستان روی می‌دهد که موجب اختلال در ترددهای جاده‌ای، ریلی و هوایی مناطق درگیر می‌شود.

مدیر کل هواشناسی سیستان وبلوچستان افزود: این سامانه که به صورت وزش باد نسبتاً شدید است فعالیت خود را از صبح پنج شنبه شروع می‌کند و تا پایان روز جمعه نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: منطقه اثر این مخاطره در روز پنجشنبه غرب زاهدان و نصرت آباد خواهد بود و در روز جمعه زاهدان، خاش، تفتان، میرجاوه، سراوان، سیب وسوران، مهرستان، گلشن و شمال بزمان را در بر خواهد گرفت.

حیدری گفت: با توجه به احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش دید به ویژه در محور «نصرت آباد-بم» و «بزمان-بم» توصیه می‌شود ترددهای جاده‌ای در مناطق فوق با احتیاط انجام شود.

وی با اشاره به احتمال سقوط درختان، تابلوها و سقوط مصالح ساختمانی طی این مدت تصریح کرد: توصیه می‌شود در زمان وزش باد از سفرهای غیر ضروری پرهیز و از فعالیت در ارتفاعات به ویژه کارهای ساختمانی خودداری شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار