کد خبر: ۷۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
گروه استان‌ها ـ فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ایران اسلامی و انقلابی امروز قدرتمند است و هر دشمنی می‌داند اینجا سرزمین اشغال شدنی نیست و حالا به میدان مبارزه اقتصادی و تحریم روی آورده‌اند.

به گزارش آرانیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در کنگره شهدای استان ایلام با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه 3000 شهید استان ایلام اظهار داشت: بزرگ‌ترین افتخار ما این است که خادمان مردم ایران اسلامی هستیم و زیباترین و بزرگ‌ترین آرزوی ما ذبح شدن، قربانی شدن در مسیر آرزوهای آسمانی ملت ایران است و درود و سلام باید فرستاد به روح درخشان و جاودانه امام راحل که منطق عزت و حکمت و استقلال و وحدت را به ما آموخت.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: رهبر بزرگ، جانباز، دلسوز و شجاع طی دهه‌های گذشته پس‌از ارتحال امام شجاعانه و حکیمانه به نیابت از امام‌ زمان (عج) سفینه نجات و کشتی سعادت ملت را از میان امواج خروشان فتنه‌های بزرگ به ساحل آرامش و رستگاری و عزت و اقتصاد اقتدار هدایت کرد.

وی با بیان این‌که ایلام سرزمین شهداست و مردم ایلام همانند کوه استوار طی هشت سال دفاع مقدس شجاعانه در مقابل دشمن ایستادند، که این اقدام آن‌ها تحسین‌برانگیز است؛ اضافه کرد: روزگاری سرزمین ایلام میدان نبرد بود و دفاع مقدس برای مردم این سرزمین میدان آزمایش بزرگی بود، آزمایشی که از آن ایلامی‌های غیور سربلند از آن  بیرون آمدند.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: این سرزمین البته تنها سرزمین شهیدان خود ایلام نیست بلکه کوه‌ها و دشت‌های این استان بر صورت و قامت شهیدان بسیاری بوسه زده است.

وی اضافه کرد: مردم ایلام ایستادند تا سرزمینشان اشغال نشوند و آن‌ها از امیرالمؤمنین آموختند که اگر بیگانه بر سرزمین آن‌ها مسلط شود آن ملت ذلیل خواهد شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان این‌که مردم استان ایلام در هشت سال دفاع مقدس کار را به یکدیگر واگذار نکرده‌ و هیچ‌کس منتظر دیگری نبود اظهار داشت: این مردم غیور و شجاع برای جهاد از یکدیگر سبقت گرفته و اجازه ندادند بیگانگان بر این سرزمین سلطه یابند.

سردار سلامی با اشاره به این‌که جنگ‌ها میدان آزمایش ملت‌هاست و اگر ملتی سستی کند و از ارزش‌های خود دفاع کند و در تاریخ محو خواهد شد اضافه کرد: نبرد مردم ایران اسلامی برابر استکبار جهانی همچنان ادامه دارد.

وی بیان داشت: مردم ایلام در هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیدند و نه‌تنها در آن دوره افتخار آفریدند بلکه به تاریخ ایران اسلامی و به تاریخ اسلام و امت اسلام حیات و عظمت بخشیدند.

فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: مردم ایلام دانستند هر حفره کوچک در تمامیت ارضی یک کشور می‌تواند نقطه هجوم قدرت‌های بزرگ و اشغال یک سرزمین باشد از این‌ رو راه را بر دشمن بستند که این هنر شهیدان و مردم ایلام را نشان می‌دهند.

وی اضافه کرد: سه هزار شهید استان ایلام اگر در عاشورا حاضر بودند هرگز امام مسلمین در میانه نبرد تنها نمی‌ماند و هرگز اهل‌بیت حرم به اسارت گرفته نمی‌شدند.

سرلشکر سلامی  با اشاره به این‌که اگر شهدا نبودند ما را از جغرافیای سیاسی حذف می‌کردند و دوباره بر سرنوشت ما مسلط می‌شدند اضافه کرد: عظمت شهادت شهیدان ما آزاد کردن ملت‌ها و شکست دادن شیاطین و استکبار جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر شهیدان آن دوره نبودند که به ما منطقه ایستادگی و فداکاری را بیاموزند طی دهه‌های پرخطر گذشته نمی‌توانستیم راه خود را ادامه دهید.

وی رفتار مردم ایران و ایلام را زیباترین و دل‌انگیزترین و با عظمت‌ترین و ستایش برانگیز‌ترین رفتار یک ملت است دانست و گفت: دشمن با همه نیت‌های شوم اما از کلامی شیک و به ظاهر عامه پسند استفاده می‌کند "یَقُولُونَ بِأَفْوَاهِهِمْ مَا لَیْسَ فِی قُلُوبِهِمْ ۗ وَاللَّهُ أَعْلَمُ بِمَا یَكْتُمُونَ" آن چه در زبان جاری می‌کنند و آن چه بر قلبهایشان می‌گذرد، زمین تا آسمان متفاوت است. در دل‌هایشن آرزوی ازبین بردن ملت ایران را دارند اما در زبان خود را حامی ملت می شناسانند.

نظرشما
پربازدیدها