کد خبر: ۷۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
ایلام-مدیرکل دامپزشکی ایلام با اشاره به آغاز کوچ عشایر سایر استان ها به ایلام، گفت: دام های عشایر کوچ رو در ایلام مایه کوبی می شوند.

به گزارش آرانیوز:رامین پورنجف اظهار داشت: هر ساله و از ابتدای آذرماه در فصل پاییز عشایر کوچ رو مناطق گرمسیری جنوب استان ایلام را برای قشلاق گذرانی انتخاب می‌کنند.

وی افزود: هر ساله با شروع فصل سرما مناطق گرمسیری استان ایلام میزبان حدود بیش از یک هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری از استان‌های همدان، کرمانشاه و لرستان است که تا اردیبهشت ماه در این مناطق سکونت دارند.

وی ادامه داد: در این راستا با هماهنگی ادارات دامپزشکی استان‌های مبدای هماهنگی‌ها و مکاتباتی در خصوص بیماری دام‌ها برای جلوگیری از سرایت آن در سایر استان‌های از جمله استان ایلام به عنوان استان مقصد انجام گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی ایلام اضافه کرد: عمده دام‌ها مورد ایمن سازی قرار گرفته‌اند و واکسیناسیون قبل از کوچ برای دام‌های آنها انجام گرفته است.

پورنجف عنوان کرد: با توجه به اینکه عشایر کوچ رو از استان‌های مختلف عبور می‌کنند ممکن است حین عبور هم دام‌های آنها به بیماری مبتلا شوند.

وی ادامه داد: در این راستا ایمن سازی لازم از مناطق مرزی و عشایری استان شروع شده و دام‌هایی که مایه کوبی آنها صورت نگرفته با اعزام اکیپ‌های دامپزشکی به مناطق استقرار عشایر کوچ رو این کار انجام می‌شود.

وی گفت: دامپزشکی استان همه ساله با همکاری و هماهنگی سازمان عشایری استان با اعزام اکیپ‌های سیار و ثابت در شهرستان‌هایی که دامداران و عشایر مستقر می‌شوند، خدمات لازم را به آنها ارائه می‌دهند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار