کد خبر: ۷۷۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
سیاست مداران مخالف دولت پرو از جمله اعضای حزب راستگرای کیکو فوجیموری که در انتخابات ریاست جمهوری قبلی پرو با نتیجه‌ای نزدیک شکست خورد، طرح استیضاح پدرو کاستیلو، رئیس جمهور فعلی پرو را به کنگره این کشور ارائه کردند.

 به گزارش آرانیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این طرح با استناد به "عدم صلاحیت اخلاقی"برای حکومت کردن، با امضای ۲۸ نماینده ارائه شد.

این طرح قرار است در کنگره به مرحله رای گیری برسد اما هنوز برنامه زمانی این رای گیری تعیین نشده و ۵۲ رای از مجموع ۱۳۰ نماینده کنگره برای آنکه رویه های استیضاح رئیس جمهور پرو آغاز شود،‌لازم خواهد بود.

تیم کاستیلو به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداد اما در یک سخنرانی در منطقه جائوجا گفت که از بابت این طرح نگرانی ندارد.

او بیان کرد:‌من از این سرو صدای سیاسی نگران نیستم چون مردم من را انتخاب کرده اند نه مفسدین یا مافیا ها.

بر اساس قوانین پرو، باید طرح استیضاح نهایی کاستلیو که در ماه ژوئیه به قدرت رسید دست کم ۸۷ رای بیاورد. او از زمان رسیدن به ریاست جمهوری شاهد افول محبوبیتش و همچنین حزبش به دنبال مطرح شدن چند رسوایی علیه مشاوران و وزیران کلیدی دولتش و بالا گرفتن اعتراضات مرتبط با معادن بوده است.

اخیرا یک دفتر مبارزه با فساد در دادستانی پرو  تحقیقاتی را در مورد برونو پاچک،و یکی از مشاوران کلیدی ریاست جمهوری آغاز کرد و در راستای این تحقیقات طی یک حمله به دفتر وی هزاران دلار پول نقد در محل حمام این دفتر کشف شد.

پاچکو با وجود انکار ارتکاب تخلف از سوی خودش چند روز پیش از سمتش استعفا کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار