کد خبر: ۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
استاندار خوزستان: خیلی بد است که فرهنگی در خوزستان ایجاد شده و نهایت آن به عدم پرداخت وجوهات مربوط به آب، برق، گاز و غیره منجر می شود. برای مدارسی که چنین بدهکاری هایی دارند، باید چاره ای مانند تقسیط و یا هر چیز دیگری اندیشیده شده تا همه بدهکاری هایشان تسویه شود.

مقتدایی:سازمان آب برقو گاز بامدارس بدهکار با ملایمت برخورد کند/ لزوم ایجاد برنامه ریزی برای پرداخت بدهی مدارس

به گزارش خبرنگار اجتماعی آرانیوز(حوزه خوزستان)

عبدالحسن مقتدایی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که در محل سالن کنفرانس امام رضا (ع) شهرک نفت و با حضور فرمانداران استان برگزار شده بود، اظهار کرد: معمولا برای هر کدام از مقاطع تحصیلی سطح سوادی را برای دبیر مربوطه در نظر گرفته و وقتی به سمت دانشگاه می رویم، این سطح سواد طبیعتا افزایش پیدا می کند. در کنار تمامی این تحصیلات و مدارج علمی کلاس های توجیهی نیز لازم بوده و بنابراین برای اجرای هرچه بهتر پروژه مهر نیز باید کلاس های توجیهی برگزار شود.

وی افزود: پروژه مهر هر ساله اجرا شده ولی نه تنها در این پروژه بلکه در تمامی کارها باید سعی شود تا هر سال موضوع جدیدی به برنامه های اجرا شده در سال گذشته افزود و ابتکار عمل داشته باشیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در اجرای پروژه مهر برای قشر فرهنگیان و همچنین دانش آموزان باید ابتکار عمل داشته و با تجمیع فرصت ها و ظرفیت ها یک کاهش هزینه نیز ایجاد کنیم.

مقتدایی بیان کرد: سال گذشته بسیاری از دستگاه ها برای همکاری با پروژه مهر در هر زمینه ای که توانایی دارند، دعوت شده ولی همه دستگاه ها دعوت نشدند. بنابراین امسال باید با تجربه ای که از پروژه مهر سال گذشته کسب کرده ایم، نسبت به خلق موضوعات جدید اقدام کنیم.

وی عنوان کرد: طرح پروژه مهر جزو وظایف فرمانداران بوده و خطاب من بیشتر از روسای ادارات آموزش و پرورش به فرمانداران است. همچنین فرمانداران باید با جدیت، عشق و علاقه بسیار در حوزه آموزش و پرورش فعالیت کنند.

استاندار خوزستان یادآور شد: در برخی نقاط معلم حتی نمی تواند نیاز اولیه اش را بازگو کند، چنین معلمی در چه شرایط و فضایی در حال فعالیت بوده و چطور می توان انتظار تربیت دانش آموز شجاع را از وی داشت.

مقتدایی تأکید کرد: در اجرای تمامی برنامه ها باید از تنوعاتی که برای مردم و اهالی شهرهای مختلف خوزستان جذابیت دارد، استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری اجلاس سراسری نماز در خوزستان برای ما یک تجربه بوده و در نهایت نیز به الگو تبدیل شده است. در حقیقت خروجی برگزاری چنین اجلاسی بهره گیری از آن به عنوان یک کارگاه آموزشی است.

استانداز خوزستان گفت: شورای آموزش و پرورش خوزستان از نظر تعداد برگزاری جلسات در کشور مقام اول را کسب کرده ولی باید دید که خروجی برگزاری این جلسات چیست. سال گذشته اعلام کردم که بحث سوادآموزی را باید در خوزستان تمام کرد، برای تحقق این مسئله باید بررسی های لازم و پیگیری ها به صورت جدی انجام شود.

مقتدایی تصریح کرد: من آنقدر گرفتاری دارم که هنوز وقت نشده تا به منطقه احمد فداله رفته و بازدید داشته باشم، ولی فرمانداران باید به چنین مناطقی توجه کنند.

وی خطاب به فرمانداران گفت: به سراغ مناطق محروم بروید تا اگر نسلی از آنها در آینده مدیر شد، به مدیران و مسئولان فعلی بابت فراهم کردن شرایط خوب آموزشی برای تحصیلش احسنت بگوید.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنرانی خود خطاب به تمام مسئولان حاضر در جلسه گفت: آمار و ارقام به من ارائه ندهید، باید این مسئله را در نظر داشته باشید که شما باید جوابگوی مردم بوده و حق الناس را نباید زیرپا گذاشت. بنابراین عملکرد واقعی بسیار بهتر و با ارزش تر از ارائه آمار و ارقام است.

مقتدایی اضافه کرد: برای ماه رمضان اجازه داده شد تا ۱۰ درصد از درآمدها برای برنامه های ویژه این ماه هزینه شود. امروز نیز در این جلسه اعلام می کنم که درآمدهای مهر، آبان و آذر ماه دهیاری ها و شهرداری ها از هر نوع درآمدی که حاصل می شود، برآورد شده و درصدی از آن تعیین و برای هزینه در مدارس خوزستان اختصاص داده می شود.

وی اظهار تأسف کرد: خیلی بد است که فرهنگی در خوزستان ایجاد شده و نهایت آن به عدم پرداخت وجوهات مربوط به آب، برق، گاز و غیره منجر می شود. برای مدارسی که چنین بدهکاری هایی دارند، باید چاره ای مانند تقسیط و یا هر چیز دیگری اندیشیده شده تا همه بدهکاری هایشان تسویه شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: اگر این بدهی ها تسویه نشود، باعث می شود تا اداره برق دقیقا شب کنکور برق محل برگزاری آزمون را قطع کرده و دانش آموزان ما با چنین شرایط گرمایی و بدون کولر باید با دانش آموزان مناطق خوش آب و هوای کشور رقابت کنند.

مقتدایی در ارتباط با مطالبات فرهنگیان گفت: برخی مطالبات فرهنگیان در گذشته پرداخت نشده که با تشکیل کمیته هایی پیگیر وصول آنها هستیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته برای نواختن زنگ بازگشایی مدارس در منطقه عشایری اعلام آمادگی کرده ولی چون خود مسئولان استان لشکر کشی کرده بودند، از این مسئله پشیمان شدم. در واقع این بحث باید برای دانش آموزان عشایری به عنوان سورپرایز باشد و اگر امسال این لشکرکشی ها نباشد نیز آمادگی نواختن زنگ بازگشایی در منطقه عشایری را دارم.

استاندار خوزستان در پایان گفت: به دانش آموزان کم سن و سال بازمانده از تحصیل نیز باید به صورت ویژه رسیدگی شده و در یک پروژه تحت پوشش تحصیلی و آموزشی قرار بگیرند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار