کد خبر: ۷۷۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
سمنان- مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بابیان اینکه واحدهای تولیدی مواد شیمیایی و حمل‌ آن‌ها در سطح شهر مخاطره‌ای جدی است، گفت: رفع آسیب‌پذیری مناطق مسکونی استان در دستور کار است.

به گزارش آرانیوز:ایرج کارخائی غروب یک‌شنبه در جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با تهدیدات بیوتروریستی استان سمنان به میزبانی سالن جلسات ساختمان معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه حفاظت، ایمنی و امنیت زیرساخت‌ها، دستگاه‌ها و مراکز خدمات رسان به عنوان یک اصل مهم و اساسی در پدافند غیرعامل مطرح است، ابراز داشت: مهم‌ترین رسالت کمیسیون پیشگیری و مقابله با تهدیدات بیوتروریستی استان رصد، شناسایی و پایش آخرین تهدیدات زیستی در استان سمنان است.

وی افزود: می‌بایست به مخاطرات و آسیب‌پذیری‌های واحدهای تولیدکننده مواد شیمیایی و حمل‌ونقل آن‌ها در سطح شهرها و پارکینگ وسایل نقلیه حامل مواد سوختی در همجواری مراکز سکونتگاهی توجه شود و دستگاه‌های متولی و ذی‌ربط اقدامات و تمهیدات لازم این حوزه را برای رفع آسیب‌پذیری‌ها انجام دهند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بابیان اینکه دستگاه‌های مرتبط و ذی‌ربط در توجه، شناسایی و اعلام به موقع و ارائه راهکارها برای مقابله با تهدیدات باید آماده باشند، ابراز داشت: سلامت، درمان، محیط‌زیست، منابع طبیعی، غذا، دارو، حوزه کشاورزی، دام و طیور، واردات مختلف، منابع آبی، صنایع آلاینده واحدهای شیمیایی در سطح استان سمنان از جمله مهم‌ترین تهدیدات زیستی به شمار می‌روند.

کارخائی بابیان اینکه شناسایی تهدیدات دشمن و آمادگی و ارزیابی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در دستگاه‌ها برای مقابله با تهدیدات بیوتروریستی بسیار مهم است، تصریح کرد: می‌بایست با توجه به شرایط، موقعیت و ارتباطات استان به تهدیدات بیوتروریسم توجه لازم و دقت کافی انجام شود.

وی افزود: تهدیدات بیولوژیک و بیوتروریسم از جمله تهدیدات مهم، بحران‌آفرین و بحث‌برانگیزی که بارها به جوامع انسانی آسیب رسانده و اهداف و مقاصد دشمن برای ایجاد آسیب به زیرساخت‌ها و ارعاب و ترساندن مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد لذا باید رفع آسیب‌پذیری در دستور کار باشد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار