کد خبر: ۷۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
بوشهر- به منظور ایجاد ارتباط مناسب بین استان بوشهر با صنعت و استفاده از مزایای آن، حلقه مفقوده‌ای به نام معاونت انرژی در استانداری بیش از پیش احساس می‌شود.
اولین گام  بلند در پایتخت انرژی و رییسعلی دلواری  استان بوشهر/تشکیل معاونت انرژی در استانداری بوشهر  واین حلقه گمشده شده این استان بود
 

جایگاه استان بوشهر را اگر در قامت انسانی تصور کنیم، مردی است بلند قامت، نجیب، بلند همت، ثروتمند و مستعد با یک ویژگی خاص و معنوی که آن همان بخشندگی تا حد نداری است؛ کدخدایی است که همه بر بخشندگی‌اش صحه می‌گذارند و تمام افراد روستا از یمن وجودش به مال و مکنت رسیده‌اند ولی اهل و عیالش در مشقت مشکلات زندگی‌اند. نجابت و آبرویش اجازت نمی‌دهد که دیگران از باطن زندگی‌اش آگاه شوند تا شاید در این اواخر عمر، مقداری از این ثروت هم به فرزندانش برسد.

استان بوشهر همیشه محکوم به داشتن «ترین ها» بوده است که جای شکرش باقی است لیکن همیشه در شاخصه‌ها و بدیهیات معیشتی حائز کمینه هایی بوده است که پرداختن به آنها آبروی نمانده را تهدید به ریختن می‌کند.

در حین اینکه انتصابات دولت سیزدهم در استان بوشهر به کندی تا مرحله انتصاب معاونت‌ها و تنی چند از فرمانداران پیش رفته است، جای خالی یک معاونت با توجه به وضعیت کنونی استان در تعامل با صنعت بیش از پیش احساس می‌شود.

حرکتی که به نتیجه نرسید

در سال ۹۱ استاندار وقت بوشهر (فریدون حسنوند) طی مصاحبه‌ای از مصوب شدن معاونت انرژی و ابلاغ آن در آینده‌ای نزدیک خبر داد ولی از آن زمان تا کنون خبری از معاونت انرژی استاندار نرسید که حکایت از عدم ابلاغ آن یا عدم تمایل استانداران به انتصاب همچنین شخصی دارد.

احمد محمدی زاده در قامت استاندار بوشهر، در خلال نشست‌های خود به کرات تاکید کرده که قصد هیچ گونه عقب گردی را در باب صنعت ندارند. رویکرد مبارکی است ولی آیا این مهم بدون اطلاع کافی از مقتضیات صنعت و سیاست مدیرانش محقق شدنی است؟ قطعاً خیر.

استاندار بوشهر حکم تیراندازی را دارد که برای یک شلیک خوب، باید اسلحه خوبی نیز داشته باشند و آن سلاح چیزی نیست جز حضور یک شخص قدرتمند و مجرب در قامت معاونت انرژی که بتواند سیبل توسعه و تربیت مدیران را با امتیازی خوب هدف بگیرد.

حلقه گمشده سیاست و صنعت در بوشهر/معاونت انرژی استانداری ایجاد شود

از طرفی صنعت انرژی در عمر حدوداً سه دهه‌ای خود ثابت کرده است که از عدم تخصص مسئولین باکی ندارد و چه بسا کابوسش، انتصاب چنین شخصی باشد. در صورتی‌که مدیران استان بخواهند روی خشن صنعت و نهایت دهان کجی را نسبت به بومیان این منطقه ببینند پیش‌آمد اخیر یعنی حذف یکی از مدیران بومی بدون ارائه توضیحات برای اقناع افکار عمومی میزبان، آئینه خوبی است.

انتصاب معاونت انرژی استانداری فرصت بسیار خوبی برای تسریع در روند توسعه عمرانی و نیروی انسانی استان بوشهر است که خلأ نبود مدیران بومی در سطح استان و حتی ملی را جبران خواهد کرد.

جایگاه ویژه استان بوشهر در حوزه انرژی

مدیر کانون پیشگامان انرژی و توسعه بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مجموعه‌های استانداری در هر استان شامل معاونت‌های متعدد از جمله معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، معاون هماهنگی امور عمرانی، معاونت سیاسی اجتماعی و معاونت امنیتی انتظامی است که با هماهنگی منسجم تدوین شده بین این معاونت‌ها، موارد مورد نظر در راستای پیشرفت استان پیگیری می‌شود.

سید مهدی موسوی اضافه کرد: با عنایت به اینکه استان بوشهر به دلیل دارا بودن منابع متعدد انرژی از قبیل انرژی‌های فسیلی و تأسیسات هسته‌ای به عنوان پایتخت انرژی و قطب اقتصادی کشور معرفی شده است می‌توان در راستای تدوین و راهبری مدل توسعه انرژی محور استان با بهره گیری از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی مراکز صنعتی نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در استان، از معاونتی تحت عنوان معاونت انرژی استاندار بهره لازم را برد.

وی تاکید کرد: قطعاً عالی‌ترین مقام دولت در استان درگیر مشغله‌های فراوان در حوزه‌های مختلف است و از طرفی پیگیری حق استان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت نیازمند پایش مستمر داده‌ها و ظرفیت‌ها و ارتباط تنگاتنگ با معاونت‌های وزارت خانه نفت، شرکت‌های بالادستی، هلدینگ ها، هیئت مدیره ها و مدیران عامل شرکت‌ها است. این مهم به خصوص در قطب انرژی و اقتصادی کشور، لزوم ایجاد یک بازوی توانمند و آگاه برای استاندار محترم در حوزه انرژی را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار