کد خبر: ۷۷۸۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی از انعقاد قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد و گفت: بازنشستگان از ابتدای آذر ۱۴۰۰ از افزایش تعهدات بهره‌مند شوند.

به گزارش آرانیوز، علی‌اصغر بیات  با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مطالبه بازنشستگان تأمین اجتماعی پس از مستمری ماهیانه، بحث درمان و رضایتمندی کمی و کیفی از خدمات بیمه تکمیلی آنهاست، اظهار داشت: بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع، جلسات کارشناسی و تخصصی فشرده‌ای را از ماه‌های قبل برگزار کردیم. در این جلسات ضمن بررسی ابعاد و جوانب مختلف، پیشنهادات و دیدگاه‌های رؤسای کانون‌های استانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در فضایی مبتنی بر خرد جمعی، بسته‌های پیشنهادی تهیه شد. در این بسته‌ها سعی شده با کمترین هزینه و عددی معقول، خدمات مناسب و مطلوب برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران فراهم شود ضمن آنکه از روان‌سازی امور و تسهیل دریافت خدمات با صرف زمان کوتاه نیز غافل نبوده‌ایم.

وی ادامه داد: مبلغ بیمه تکمیلی در قرارداد جدید به ازای هر نفر ۹۱ هزار تومان است که به ازای هر بازنشسته در نظر گرفته شده است. این مبلغ با احتساب مشارکت سازمان تأمین اجتماعی در تقبل بخشی از هزینه است که با مساعدت مدیرعامل سازمان و مصوبه هیئت مدیره انجام خواهد شد.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر سازمان تأمین اجتماعی افزود: در قرارداد جدید بیمه تکمیلی سقف تعهدات با افزایش قابل قبولی همراه بوده است. به عنوان مثال تعهدات مربوط به بستری فوق‌تخصصی شامل درمان جراحی سرطان، تومورهای بدخیم، اعمال جراحی مغز و اعصاب و نخاع، قلب، آنژیوپلاستی، عروق محیطی، پیوند ریه، پیوند قلب، پیوند کلیه، پیوند مغز استخوان، کبد، کلیه و … با افزایش ۱۲.۵ درصدی از مبلغ ۴۰۰.۰۰.۰۰۰ ریال به ۴۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال افزایش یافته است.

بیات اظهار داشت: تعهدات بستری عمومی شامل هزینه‌های درمانی بیمارستانی و اعمال جراحی به شرط بستری شدن در بیمارستان و مراکز جراحی آنژیوگرافی قلب، چشم (پیوند قرنیه و …) و با افزایش ۸۵ درصدی همراه شده است. همچنین تعهدات پاراکلینیکی و خدمات تشخیصی درمانی و سرپایی شامل انواع آنژیوگرافی، سی‌تی آنژیوگرافی، انواع اسکن، اسکن ۳ بعدی، انواع سی‌تی‌اسکن و… ۳۵ درصد افزایش یافت. علاوه بر این، تعهدات مربوط به اعمال مجاز سرپایی ۴۴ درصد، آزمایش‌های پاتولوژی ۵۵ درصد، لیزیک ۳۰۰ درصد، بیماران خاص و صعب‌العلاج ۵۰ درصد و هزینه‌های مربوط به آمبولانس نیز ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در قرارداد قبل هم کمترین مشکل را در بحث تأخیر در پرداخت هزینه‌ها داشتیم و بنا به نظرسنجی‌ها و بررسی‌های انجام شده توسط همکاران از سراسر کشور، وضعیت خدمات‌دهی بیمه طرف قرارداد را در حد مطلوب ارزیابی می‌کنیم. ضمن آنکه در امور مربوط به کسر مبالغ بیمه تکمیلی از حقوق بازنشستگان و پرداخت به شرکت بیمه توسط سازمان نیز مشکلی نداشتیم که لازم است از همراهی مدیران سازمان تشکر و قدردانی نمائیم، البته معتقد هستیم هیچ قراردادی آن هم در این حجم وسیع و گسترده خدمت گیرندگان بلا اشکال نیست و خوشبختانه یک نظام نظارتی و کنترلی قوی هم توسط همکاران بنده در کانون عالی ایجاد شده، به دقت فرآیند خدمات‌رسانی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران را تحت نظر داریم و اشکالات و کمبودها را با همکاری مسئولان در اسرع وقت برطرف می‌نمائیم.

وی تأکید کرد: با توجه به آغاز قرارداد جدید از ابتدای آذرماه، افراد تحت پوشش که تاکنون از این خدمت بهره‌مند بوده‌اند، مشخصات آنها به صورت خودکار در سامانه تمدید خواهد شد و نیازی به مراجعه حضوری به کانون‌ها ندارند ضمن آنکه افرادی که تاکنون تحت پوشش بیمه تکمیلی نبوده‌اند و مایل هستند از مزایای بیمه تکمیلی استفاده کنند، سه ماه فرصت دارند با مراجعه به دفاتر کانون‌ها نسبت به ثبت مشخصات خود و افراد تحت تکفل اقدام نمایند. همچنین مهلت سه ماهه برای افرادی که درخواست لغو عضویت در بیمه تکمیلی دارند، در نظر گرفته شده و چنانچه حق بیمه‌ای از مستمری آنها کسر شده باشد، عیناً مسترد خواهد شد.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر سراسر کشور ضمن تشکر از حمایت‌ها و تلاش‌های کانون‌های استانی و همراهی و مساعدت مسئولان سازمان تأمین اجتماعی گفت: امیدواریم این قرارداد رضایتمندی بیش از پیش بازنشستگان و مستمری‌بگیران را به همراه داشته باشد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار