کد خبر: ۷۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس برگزار شد و اعضا بر میدانی و عملیاتی شدن مصوبات تاکید کردند.

به گزارش آرانیوز، صبح امروز پنجشنبه همایش شورای فرهنگی عمومی استان اصفهان با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در استانداری اصفهان برگزار شد.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان در این همایش گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، حضور در میان مردم مهم است. از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس بخاطر حضور در میان مردم ممنونیم؛ آقای رئیسی هم کار ارزشمندی می‌کنند که زمان استراحت خود را به میان مردم می‌روند و پیگیر مشکلات آن‌ها می‌شوند. اما برخی با بی‌انصافی تمام این کار ایشان را زیر سوال می‌برند.

وی افزود: در ۲۵ آبان‌ماه صدها شهید در اصفهان تشیع شد و اصفهان سزاوار داشتن یک هفته فرهنگی و حماسی در این زمان است.

طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: از شورای فرهنگی عمومی می‌خواهیم که مصوبات را به استان‌های مختلف و کمیسیون فرهنگی مجلس هم بفرستند و پیگیر اجرای آن هم باشند. به این شکل استان‌ها می‌توانند از تجارت هم استفاده کنند و ساز و کاری هم برای نظارت بر آن شکل گیرد.

مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید میدانی شود

سپس مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اصالت اصفهانی دارم و ۲۵ آبان روزی که ۳۷۰ شهید در این شهر تشییع و از آن به عنوان روز و هفته اصفهان یاد می‌شود هیچگاه از خاطر من نمی‌رود. ما ملت و مردم ایران سرمایه‌های فراوانی داریم. شورای فرهنگ عمومی نباید بنشیند فقط به چند مصوبه بگذرد، باید در بین مردم بود. ما از مردیم و انقلاب ما هم یک انقلاب مردمی است.

وی ادامه داد: برای این انقلاب کارهای زیادی صورت گرفته، برخی فکر می‌کنند این انقلاب مفت گیر آمده است. نظام اسلامی دوره‌اش همیشه زنده است و تنها مربوط به دوره اسلامی نیست. باید جوانان به این درک برسند که اسلام یک دین زنده است.

آقاتهرانی با بیان اینکه "باید مصوبات شورای فرهنگ عمومی به شکل جدی میدانی شود و به میان جامعه بیاید" تاکید کرد: حاج قاسم سلیمانی مرد میدان بود و هرچه تصویب می‌شد را در میدان عملی می‌کرد، او گفت سه ماهه سفره داعش جمع می‌شود و به حرف خود عمل کرد. برخی مصوبات برای هفت آسمان خوب است، اما در زمین اجرایی نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمن دارد کار می‌کند، خوب هم کار می‌کند و حتی مدیریت را دست گرفته. الان دیگر بدحجابی نیست، حتی کار به عریانی رسیده است. باید یک قرارگاه عملیاتی شکل بگیرد و تصمیمات لحظه‌ای گرفت. باید بیشتر پای عمل آمد و میدانی‌تر عمل کرد.

برنامه‌ریزی را از کف شهرستان‌ها آغاز می‌کنیم

سید محمد هاشمی، معاون حقوقی و امورمجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش گفت: یکی از درخشان‌ترین دوران در کمیسیون فرهنگی مجلس رقم خورده است. همه اعضا از چهره‌های خوشنام در کمیسیون فرهنگی هستند.

وی افزود: رویکردی در وزارت فرهنگ و ارشاد شکل گرفته و سعی شده که سیاست گذاری‌ها، برنامه‌ها و کارها به صورت ملموس در کف میدان و استان‌ها خود را نشان دهد. حتی برنامه‌ریزی‌ها را از کف استان‌هاوشهرستان‌ها آغاز خواهد شد و سپس به سطح ملی خواهد آمد.

هاشمی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا در استان‌ها مجموعه‌های مربوط به وزارت ارشاد را هم‌گراتر مدیریت کنیم. همچنین در تصمیم‌گیری‌ها، تقسیم بودجه‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و غیره دچار تشدد آرا و مشکلاتی هستیم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این مسئله نیز برنامه دارد تا صورت فرهنگی دولت هم یک رویکرد یکپارچه را نشان دهد.

۲۵ آبان در تقویم ملی ثبت می‌شود

همچنین رمضانعلی معتمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به عنوان دبیر شورای فرهنگی استان در این همایش اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته روز ۲۵ آبان‌ماه به زودی و با تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز اصفهان در تقویم ثبت خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته پنج مصوبه استانی شورای فرهنگی استان اصفهان، تبدیل به مصوبات کشوری شد. مصوبات کلیدی این شورا شامل تأسیس رصد خانه فرهنگ عمومی، تشکیل کارگروه فضای مجازی، تصویب سند راهبردی توسعه کارکردی مساجد و همچنین تشکیل کارگروه‌های تخصصی است.

اصفهان مشکلات ملی نظیر فرونشست دارد

امیرحسین بانکی‌پور فرد، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این همایش اظهار داشت: چگالی اصفهانی‌ها در کمیسیون فرهنگی نیاز است و سه نماینده از این استان در کمیسیون حضور دارند. در سفر اعضا کمیسیون فرهنگی به اصفهان، مسئولان کمیته‌های مختلف کمیسیون با بخش‌های هنری، گردشگری و فرهنگی جلسات سازنده‌ای داشتند.

وی افزود: هدف از این سفر این بود که اعضا کمیسیون فرهنگی، ظرفیت‌های فرهنگی اصفهان را شناسایی کنند و مشکلات اساسی در حوزه فرهنگ مورد توجه قرار گیرد. تاکنون سه سفر به این شکل برای اعضا برگزار شده و امیدواریم این سفر نیز سازنده باشد. از طرفی مشکلات مختلف و مهم ملی در اصفهان نظیر فرونشست وجود دارد که باید به آنها توجه کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار