کد خبر: ۷۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: سالروز آزادسازی سوسنگرد در قالب مراسم تجلیل از رزمندگانی که در این عملیات حضور داشتند، برگزار می‌شود که به همین مناسبت نیروهای مسلح، بنیاد شهید و سپاه معظم مشارکت و همکاری‌های لازم را داشته‌اند.

به گزارش آرانیوز، جواد صبور، رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس  در اردبیل اظهار داشت: سالروز آزادسازی سوسنگرد در قالب مراسم تجلیل از رزمندگانی که در این عملیات حضور داشتند، برگزار می‌شود که به همین مناسبت نیروهای مسلح، بنیاد شهید و سپاه معظم مشارکت و همکاری‌های لازم را داشته‌اند.

وی بیان کرد: عملیات آزادسازی سوسنگرد با فرمان امام راحل انجام یافت و علی‌رغم مخالفت بنی‌صدر مبنی بر کمک تیپ‌های زرهی، اما امام دستور آغاز عملیات حصر سوسنگرد را به گوش شهید چمران رساند.

صبور تصریح کرد: به همین منظور سریعاً جلسه‌ای در استانداری اهواز تشکیل یافت و 26 آبان‌ماه حصر سوسنگرد برداشته شد و هجوم همه‌جانبه سپاه و ارتش و بسیج برای نخستین بار پس از 50 روز از جنگ رقم خورد.

رزمنده دوران دفاع مقدس بیان کرد: نخستین عملیات نامتقارن و نامتوازن و ناهمگون، به صورت نیمه‌گسترده، به عنوان عملیات استشهادی و چریکی این هجمه در سراسر دشت آزادگان برای مقابله با ارتش دندان مسلح صدام شروع و نیروهای صدام ضربات سنگینی از نیروهای ملت ایران اسلامی متحمل شد تا جایی که مجبور به ترک منطقه شدند.

صبور افزود: در طی این عملیات نیروهای صدام تلفات بسیار زیادی از این عقب‌نشینی متحمل شدند و در 20 کیلومتری شهر سوسنگرد موضع گرفتند و عملیات استشهادی که توسط بسیج و ارتش و سپاه و نیروهای نامنظم در حال رقم خوردن بود، وضعیت ارتش صدام را از تهاجمی تبدیل به دفاعی کرد.

وی اظهار کرد: به همین منظوراز طرفی عزم جدی و اعتقادی زیادی در بین نیروهای ارتش و سپاه ایجاد شد که این نیروها می‌توانند در جبهه‌ها حضور مشترک داشته باشند و  عملیات نامتقارنی که به عنوان عملیات‌های موثر محسوب می‌شد، محصول همکاری و هماهنگی بین ارتش و سپاه بود که تا آن زمان لشگرهای صدام فکر هم نمی‌کردند که چنین مقاومتی در کار باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار