کد خبر: ۷۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱
سمنان- جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به انتشار سالانه هشت هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس، گفت: این تعداد ۱۴ درصد از کل کتب منتشر شده را شامل می‌شود.

به گزارش آرانیوز:سرتیپ نبی سهرابی غروب دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان به میزبانی دفتر امام جمعه سمنان با بیان اینکه سالانه هشت هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس منتشر می‌شود که ۱۴ درصد از کل کتب منتشر شده در ایران اسلامی را شامل می‌شود، تاکید کرد: نشر یکی از حوزه‌هایی که در زمینه دفاع مقدس کارهای خوبی در آن صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در کنار انتشار کتاب، نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ شهادت بین نسل جوان در قالب گفتمان سازی و محتوا محور با شیوه‌های نوین برای نسل جوان از وظایف و اقدامات عملی بنیاد حفظ آثار است، افزود: خوشبختانه در حوزه تولید پادکست، کتاب صوتی، استفاده از برنامه‌ها و… اقدامات خوبی در کشور و همچنین استان سمنان صورت گرفته تا سه هزار شهید این استان به مردم و نسل جوان شناسانده شود.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه ۲۴ موزه دفاع مقدس در کشور فعال است، بیان کرد: پیش بینی شده تا چهار سال آینده در همه استان‌ها موزه دفاع مقدس ایجاد شود لذا پروژه‌های نیمه تمام به اجرا در خواهند آمد.

سهرابی با اشاره به استفاده از نخبگان، جوانان، پایان نامه‌های دانشگاهی و… برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تاکید کرد: برای چیدمان محتوایی این مرکز فرهنگی دفاع مقدس نیاز به همکاری و استفاده از ظرفیت‌های داخلی است.

حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در این نشست و در سخنانی کوتاه با بیان اینکه گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تضمین کننده آینده جامعه است، گفت: یکی از مسائلی که مطالبه استان محسوب می‌شود اختصاص اعتبار برای تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان و همچنین یادمان‌های شهدای است که امیدواریم مسئولان به این امر مقدس و معنوی عنایت داشته باشند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار