کد خبر: ۷۷۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹
وزیر نیرو با اشاره به آماده‌باش تمامی دستگاه‌های تابعه وزارت نیرو از لحظه وقوع زلزله در استان هرمزگان‌ گفت: آسیب‌های شبکه آب و برق مناطق زلزله‌زده با قید فوریت حل خواهد شد.

به گزارش آرانیوز، علی‌اکبر محرابیان‌ در بازدید معاون اول رئیس جمهور از مناطق زلزله‌زده با ارائه گزارشی از عملکرد تیم مدیریت بحران و شرکت‌های صنعت آب و برق استان هرمزگان پس از وقوع زلزله‌ اظهار داشت: بعد از وقوع زلزله بازدیدهای لازم توسط کارشناسان از تأسیسات آبی هرمزگان انجام شده است.

وی با بیان اینکه خطوط انتقال آب، سدها، بندهای انحرافی و بقیه تأسیسات در سلامت کامل هستند، افزود: ‌هیچ مشکلی در تأمین و توزیع آب در هیچ کجای استان هرمزگان وجود ندارد و همچنان تمامی دستگاه‌های تابعه وزارت نیرو در آماده‌باش کامل هستند.

بیشتر بخوانید

محرابیان ضمن تأکید بر لزوم حضور میدانی مدیران در صحنه، اظهار کرد: در بازدیدی که از مرکز زلزله یعنی شهر فین و روستای گیشان داشتیم دستورات لازم به مدیران صنعت آب و برق برای حل چالش‌ها با قید فوریت صادر شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه به تأسیسات برق هم خسارت زیادی وارد نشده است که زندگی مردم را تحت‌الشعاع خود قرار دهد، اما آماده‌باش کامل در این حوزه نیز وجود دارد، ادامه داد: با این حال تمام امور تحت کنترل است و مردم نگران نباشند.

‌بررسی آسیب احتمالی به تأسیسات آبفا

امین قصمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان نیز در این بازدید با بیان اینکه تمامی اکیپ اتفاقات آبفا در سراسر استان به حالت آماده‌باش در آمده‌اند، اظهار داشت: تمامی تأسیسات تأمین آب بندرعباس از جمله آب‌شیرین‌کن یکصدهزار مترمکعبی بندرعباس با ظرفیت کامل در مدار تولید هستند و مردم نگران تأمین آب شرب خود نباشند.

به‌گفته قصمی، در برآوردهای اولیه مشخص شده است که هیچ‌گونه آسیبی که موجب قطعی و خسارت جدی به تأسیسات شرکت آب و فاضلاب باشد، گزارش نشده است و نگرانی بابت قطعی آب وجود ندارد.

وی گفت: در زمان حاضر کارشناسان و اکیپ‌های اتفاقات و امداد با حضور در محل تأسیسات شهرها و روستاهای استان هرمزگان به‌ویژه شهرستان‌های بندرعباس قشم، فین خمیر و میناب در حال بررسی حادثه احتمالی بروی تاسیسات آبفا هستند.

آماده‌باش 168 گروه اتفاقات برق ‌استان‌های مجاور برای کمک به هرمزگان‌

 هاجر عبدی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان نیز گفت: در پی وقوع زمین‌لرزه 6.4 و 6.3 ریشتری در هرمزگان، 182 نقطه در شهر بندرعباس و بخش فین خسارت دید که با ورود نیروهای عملیاتی شرکت توزیع برق استان، قطعی برق شهر بندرعباس در ساعات اولیه رفع و نقاط آسیب‌دیده اصلاح شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار