کد خبر: ۷۷۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
گناوه- فرماندار گناوه گفت: تلاش‌های دوستداران کتاب شهرستان گناوه قابل تقدیر و کارنامه درخشانی است و در توسعه فرهنگی و بالا رفتن سرانه مطالعه نقش مهمی ایفا می کند.

به گزارش آرانیوز:غلامرضا مهرجو صبح دوشنبه در نشست اعطای پروانه انجمن «دوستداران کتاب گناوه» با تبریک فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: دوستداران کتاب در شهرستان گناوه علیرغم شرایط خاص ناشی از فشارهای اقتصادی و شیوع ویروس کرونا طی دو سال گذشته که همه فعالیت‌ها را تحت تأثیر قرار داد، توانستند با برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های بسیار خوب در زمینه کتابخوانی فعالیت‌های مؤثری انجام دهند و مردم را به سمت کتابخوانی سوق دهند.

فرماندار گناوه افزود: تلاش‌های دوستداران کتاب شهرستان گناوه به خصوص در زمینه توسعه و گسترش فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد (سمن) قابل تقدیر و کارنامه درخشانی است و با تشکیل انجمن‌های مردم نهاد به ویژه در زمینه کتابخوانی، فعالیت‌ها و نشست‌های کتابخوانی و معرفی کتاب جایگاهی خاص در این شهرستان پیدا کرده که در توسعه فرهنگی و بالا رفتن سرانه مطالعه نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

تلاش دوستداران کتاب شهرستان گناوه در توسعه فرهنگ نقش موثری دارد

وی گفت: علیرغم همه مشکلات موجود، تاکنون تعداد ۲۶ مورد مجوز برای سازمان‌های مردم نهاد در شهرستان گناوه میسر شده که ۱۸ سمن به صدور پروانه انجامیده است که نشان دهنده این است که زمینه فعالیت و حضور فرهیختگان، دلسوزان و نخبگان جامعه برای مشارکت در امور عمومی و اجتماعی فراهم شده است.

وی ادامه داد: این انجمن‌ها هر کدام دارای تعدادی اعضای تا هزار نفر و بیشتر هستند که حتی در تصمیمات دستگاه‌های حکومتی تاثیرگذارند که اساس خوبی برای پیشرفت و نشاندهنده گام برداشتن در مسیر توسعه یافتگی است.

تلاش دوستداران کتاب شهرستان گناوه در توسعه فرهنگ نقش موثری دارد

وی بیان کرد: در حوزه رسانه نیز شهرستان گناوه از شهرستان‌های فعال و پیشرو است که از دیرباز فعالان این عرصه در شهرستان فعالیت و تلاش مستمر داشته‌اند و اخبار شهرستان در کوتاه‌ترین زمان در سطح کشور مخابره می‌شود و این از نشانه‌های رشد یافتگی است.

فرماندار گناوه گفت: انتظار می‌رود که با فراهم شدن شرایط لازم دامنه اجتماعی به ویژه فعالیت‌های کتابخوانی در شهرستان روزبه روز گسترش یابد.

تلاش دوستداران کتاب شهرستان گناوه در توسعه فرهنگ نقش موثری دارد

در پایان این نشست پروانه فعالیت این انجمن «دوستداران کتاب گناوه» اعطا شد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار