کد خبر: ۷۷۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
ایلام-مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به آخرین وضعیت جهش تولید مسکن در ایلام، گفت: قرار است سالانه هفت هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی در استان ایلام ساخته شود.

به گزارش آرانیوز:عبدالله بهادری  اظهار داشت: بر اساس قانون جهش تولید مسکن، سهم استان ایلام برای بازده زمانی چهارساله ساخت ۲۸ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی است.

وی گفت: قرار است سالانه هفت هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی در استان ایلام ساخته شود.

بهادری بیان داشت: تاکنون حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر برای طرح جهش تولید مسکن در استان ایلام ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد فقط سه هزار و ۲۵ نفر شرایط لازم را داشته‌اند که می‌توانند از این مزایا بهره مند شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام بیان کرد: برای این سه هزار و ۲۵ نفر تاکنون زمین برای ساخت مسکن تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد یک هزار و ۷۲۵ نفر قسط اول خود یعنی حدود ۴۰ میلیون تومان و بالاتر را پرداخت کرده‌اند، افزود: افرادی که کمتر از این مبلغ پرداخت کرده‌اند، خودبه خود از سامانه حذف می‌شوند.

برنامه ریزی لازم برای اجرای ساخت ۱۴ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در ایلام

بهادری اضافه کرد: در استان ایلام برنامه ریزی لازم برای ساخت ۱۴ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی طی امسال و سال آینده، انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام افزود: برای تامین مصالح جهش تولید مسکن، دولت مکلف شده از طریق بورس صرفاً برای سیمان و میلگرد عمل پیش خرید را انجام دهد.

وی افزود: در بحث تامین خدمات نیز شهرداری‌ها مکلف شدند ۳۰ درصد هزینه پروانه را برای ساخت واحدهای مسکونی طرح جهش تولید مسکن تخفیف دهند.

بهادری اضافه کرد: وزارت نیرو و نفت نیز مکلف شدند، غیر از هزینه انشعاب، هیچ هزینه‌ای دیگر دریافت نکنند و در واقع هزینه‌های سرسام آور انتقال آب، برق و گاز به عهده دولت است.

وی ادامه داد: در بحث تامین زمین دولت موظف شده که زمین‌ها را با نرخ منطقه‌ای و تمام شده به صورت اجاره ۹۹ ساله در اختیار این طرح عظیم قرار دهد لذا سالانه مبلغی برای اجاره این ۹۹ ساله پرداخت خواهد شد که این مبلغ اندک و ناچیز است.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار