کد خبر: ۷۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
وزیر راه و شهرسازی از برگزاری جلسه تعیین نرخ جدید بلیت پس از حذف محدودیت مسافرگیری در پروازها با حضور ایرلاین‌ها در روز دوشنبه (۲۴ آبان ماه) خبر داد.

به گزارش آرانیوز، رستم قاسمی امروز در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به توافق ایران و عراق در سفر نخست‌وزیر این کشور به تهران برای اعزام ۶۰ هزار زائر اربعین به عتبات گفت: با تعدادی از دوستان مشورت کردم، من در آن زمان از توان سازمان هواپیمایی کشوری مطلع نبودم. برخی می‌گفتند امکان ۴۰ هزار نفر بیشتر نیست اما امیر مکری به عنوان سرپرست سازمان در آن زمان و مدیران ایرلان‌ها کمک کردند تا زائران به عراق بروند که کار بزرگی بود.

وی افزود: پس از آنکه با کاپیتان محمدی‌بخش برای حضور در سازمان هواپیمایی کشوری صحبت کردم، وی موافقت کرد، از ایرلان‌ها هم می‌خواهم با وی به عنوان مسئول صنعت هوانوردی که البته مشکلاتی هم این صنعت دارد، همراهی کنند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: خیلی‌ها انتظار داشتند با شروع تحریم‌ها اساساً پرنده‌ای نداشته باشیم اما علی‌رغم فشارها، بخش هوایی به خوبی چه در داخل و چه بین‌الملل به کار خود ادامه داده و ما در حال توسعه این صنعت هستیم.

رستم قاسمی با تأکید بر اینکه برای ساخت تجهیزات لازم در داخل توانایی داریم، گفت: امروز نیازمند نوسازی ناوگان هستیم. در بخش ریلی هم با ناوگان فرسوده و هم با بهره‌وری پایین مواجهیم که علی‌رغم وجود ۱۵ هزار کیلومتر خط ریلی، سهم ریل از حمل بار کمتر از ۱۰ درصد است؛ وضع حمل و نقل ریلی خوب نیست و هم در زمینه اتصال کریدورهای ریلی و هم فرسودگی ناوگان با مشکل مواجهیم. همچنین متوسط عمر ناوگان جاده‌ای بالا است.

وی اظهار کرد: در حوزه حمل و نقل دریایی نیز اگرچه بنادر ما ظرفیت بالایی دارند اما از این ظرفیت به خوبی استفاده نمی‌شود. با وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین در هیئت دولت مذاکراتی داشتیم تا نوسازی ناوگان در بخش‌های مختلف حمل و نقل تسریع شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بخش هوایی به لحاظ تکنیکال فرآیند نوسازی قدری متفاوت است که نیازمند اقدامات مؤثرتری است.

وی با اشاره به مذاکرات اخیر خود با مقامات کشورهای مختلف گفت: با ترکمنستان و قرقیزستان مذاکراتی داشتیم، مقامات قرقیزستان امروز برای بازدید از بنادر جنوبی، به این مناطق سفر کرده‌اند. همچنین پیشرفت‌هایی در مذاکرات با کشورها داشتیم که ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت حاصل و توافقاتی هم شده و امیدواریم به نتیجه برسد. آقای محمدی‌بخش در جریان مذاکرات با کشورها در بخش هوایی قرار دارد.

به گفته رستم قاسمی، بخش هوایی کشور امروز مشکلاتی مانند تأخیرهای پروازی دارد؛ این بخش، مؤلفه اصلی ارتباط با کشورهای مختلف است.

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جمهوری اسلامی به دنبال رفع تحریم‌ها است، درباره قیمت بلیت هواپیما گفت: فردا جلسه‌ای با ایرلاین‌ها داریم تا کاهش قیمت بلیت اجرایی شود.

وی تأکید کرد: در دولت سیزدهم بلیت هواپیما، اتوبوس و قطار تاکنون تغییری نکرده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار