کد خبر: ۷۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱
خرم‌آباد- جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اقتدار سپاه پاسداران در دریای عمان و در برابر ناوهای آمریکایی، گفت: این امر موجب حیرت همه کارشناسان نظامی دنیا شد.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام حسین طیبی فر امروز شنبه در همایش نماز در استان لرستان با بیان اینکه این همایش به طور خاص برای اقامه نماز برگزار شده است، اظهار داشت: معنویت نماز و نقش معنویت نماز در ایستادگی، مقاومت، اقتدار و توانمندی جامعه اسلامی و به خصوص نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مؤثر است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اقامه نماز در لرستان عنوان کرد: همه ما در این حوزه وظیفه سنگینی بر عهده داریم، اقدامات قابل تقدیر است اما بدانیم اینها تنها قطره‌ای از اقدامات و فعالیت‌ها در این حوزه محسوب می‌شود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه اقامه نماز در جامعه اسلامی، پرداخت زکات، ارتباط با بدنه جامعه، نظارت عمومی در رفتار، گفتار و عملکرد مسئولان و مؤمنان نسبت به یکدیگر، امر به معروف و نهی از منکر و… نشانه حاکمیت صالحان است گفت: نماز سرمایه بزرگی است، نماز مانند همه اعمال انسان دو چهره دارد، یک مُلکی و یک چهره ملکوتی دارد.

حجت الاسلام طیبی فر با بیان اینکه اقامه نماز در مساجد، کوچه و بازار و… در بخش چهره مُلکی نماز جای می‌گیرد گفت: همچنین چهره ملکوتی نماز، نور است، مؤمن را نورانی می‌کند و مؤمن یک پارچه نور می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نماز راه عبور از پل صراط است و اگر از آن برخوردار نباشیم عبور از صراط برای انسان مشکل می‌شود گفت: در این راستا باید زمینه برای اقامه نماز در جامعه اسلامی فراهم شود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامه با بیان اینکه امروز بزرگ‌ترین گنجی که به برکت هدایت‌های امام راحل و مقام معظم رهبری در دست ما است، گنج جمهوری اسلامی است افزود: بزرگ‌ترین اثر نماز این بوده که بتوانیم کارگری برای نظام جمهوری اسلامی کنیم تا این گنج باقی بماند و تحویل امام زمام (عج) شود.

حجت الاسلام طیبی فر با تاکید بر اینکه ظاهر نماز را در جامعه اسلامی باید به نمایش بگذاریم تصریح کرد: کمک کنیم نماز خوان‌ها به باطن نماز هم توجه کنند، ظاهر نماز، اقامه نماز در مجموعه‌های کاری است، در جامعه برای گسترش فرهنگ نماز به هر اندازه‌ای که توان و امکانات داریم، باید اقدام کنیم و در این راستا از ظرفیت بسیج باید استفاده کرد.

وی با اشاره به اقتدار سپاه پاسداران در دریای عمان در برابر ناوهای آمریکایی عنوان کرد: نیروهای سپاه پاسداران بدون اینکه یک ذره دلشان بلرزد، چشمشان پلک بزند و انگشتشان بلرزد در این عملیات حضور داشتند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تاکید کرد: همه کارشناسان نظامی دنیا از این اقتدار انگشت حیرت به دندان گرفتند، پایه این اقتدار نماز است.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها