کد خبر: ۷۷۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: توجه به حوزه فرهنگ از اولویت‌های مهم دولت مکتبی و انقلابی است.
گام  بلند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به توجه حوزه فرهنگ از اولویت های مهم دولت مکتبی و انقلابی است/اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفت:  درآستانه ۲۴ آبان بنام هفته کتاب  ،دولت سیزدهم که با اعتماد  مردم سر کار آمده است،می خواهد در چارچوب آرمانهای انقلاب اسلامی مسائل و مشکلات راحل کند و کشور را در آستانه یک جهش برزک قرار دهدو بزرگترین کارخانه‌های  کاغذ در استانهای  خوزستان ،فارس ، مازندران وجود دارد و توسعه نشر جان می گیرید
 

به گزارش آرانیوز، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز جمعه ۲۱ آبان سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در دانشگاه تهران بود.

اسماعیلی در ابتدای سخنان خود گفت: با اتفاقات مبارک و اقداماتی که انجام شده، چند هفته‌ای است که در سراسر کشور شاهد برگزاری نماز جمعه هستیم.

وی افزود: همچنین با اقدامات انقلابی صورت گرفته، در آستانه اعلام تزریق ۱۰۰ میلیون دز واکسن کرونا قرار داریم؛ بیش از ۷۰ تا ۷۵ درصد مردم در مناطق مختلف کشور و در تهران نزدیک به ۸۵ درصد دز اول و بیش از ۶۰ درصد هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: با تلاش‌های انجام شده، شاهد برگزاری اجتماعات بزرگ همچون نماز جمعه در کشور هستیم و امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی این بلا و بیماری از کشور اسلامی ما رفع شود.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از ۲۴ آبان تا انتهای ماه به نام هفته کتاب نام‌گذاری شده است. در کنار اولویت اقتصاد و حل مسائل معیشتی توجه به حوزه فرهنگ از اولویت‌های مهم دولت مکتبی و انقلابی است. انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی است و امام راحل شجره انقلاب اسلامی را بنا نهاد تا مردم به سعادت دنیا و آخرت برسند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت مردمی کار خود را با مشکلات و نارسایی‌های اقتصادی و معیشتی مردم آغاز کرد و تلاش دارد این مشکلات را حل کند. دولت سیزدهم که با اعتماد مردم سر کار آمده است، می‌خواهد در چارچوب آرمان‌های انقلاب اسلامی مسائل و مشکلات را حل کند و کشور را در آستانه یک جهش بزرگ قرار دهد.

در نماز جمعه این هفته تهران با توجه به سالروز شهادت شهید حسن طهرانی مقدم با معرفی کتاب خط مقدم و پخش مستند شهید طهرانی مقدم، نام و یاد این شهید گرامی داشته شد.

همچنین مراسم وداع و تشییع پیکر شهیده فاطمه اسدی که پس از ٣٧ سال چشم انتظاری توسط نیروهای تفحص شناسایی شده، از در اصلی دانشگاه تهران تا میدان انقلاب برگزار شد.

پیکر این شهیده در جوار مرقد بی‌بی هاجر خاتون (س) خواهر امام رضا (ع) در سنندج، به خاک سپرده می‌شود.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار