کد خبر: ۷۷۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
رشت- استاندار گیلان با تاکید بر حفظ آمادگی همه دستگاه‌ها برای شرایط بحرانی، گفت: گیلان از اختلال و عدم هماهنگی دستگاه‌ها در مدیریت مواقع بحرانی آسیب دیده است.

به گزارش آرانیوز:اسدالله عباسی پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه مدیریت بحران گیلان با بیان اینکه تأمین سوخت و انرژی برای نانوایی‌ها و مراکز درمانی به ویژه در مناطق صعب العبور ضروری است، اظهار کرد: باید به فکر سوخت جایگزین در شرایط بحرانی باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه دستگاه‌های خدماتی و امدادی مانند شهرداری و هلال احمر باید اقلام مورد نیاز برای شرایط بحرانی را دپو کنند، افزود: پیش بینی‌های لازم جهت تعبیه اسکان اضطراری و آشپزخانه‌های سیار در مواقع بحرانی مانند بارش سنگین برف انجام شود.

وی بر لزوم استقرار نیروهای امنیتی و انتظامی برای خدمت رسانی در شرایط اضطراری تأکید و بیان کرد: از آنجایی که استان گیلان در سنوات گذشته از ایجاد اختلال در خدمت‌رسانی در شرایط بحرانی آسیب‌دیده است باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

عباسی با اشاره به ضرورت تجمیع استقرار ماشین آلات راهداری برای شرایط بحرانی، تصریح کرد: دستگاه‌ها قبل از وقوع بحران مذاکرات لازم برای دریافت کمک از بخش خصوصی را داشته باشند.

استاندار گیلان با اشاره به ضرورت توجه ویژه به مناطق صعب العبور در شرایط بحرانی، اظهار کرد: استحکام پل‌های فعلی و یا در صورت لزوم جایگزین پل در مناطقی که با خطر بیشتری مواجه است ضرورت دارد.

وی با تاکید بر لایروبی رودخانه‌های باقی مانده با هماهنگی آب منطقه‌ای گیلان، بیان کرد: هماهنگی دستگاه‌ها میزان آسیب در مواقع بحرانی را کاهش داده و موجب تبدیل تهدید به فرصت می‌شود.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار