کد خبر: ۷۷۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
گچساران- استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سفری یک روزه به شهرستان گچساران، از طرح های نیمه تمام عمرانی این شهرستان بازدید و مشکلات طرحها بررسی شد.

به گزارش آرانیوز:حشمت الله احمد زاده ظهر چهارشنبه در این سفر در گلزار شهدای گچساران، حضور یافته و سپس برای بازدید از عشایر و بررسی مشکلات عشایر به منطقه عشایری دریلا رفت.

وی در جمع عشایر با بیان اینکه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیم یکهزار و ۸۰۰ شهید در هشت سال دوران دفاع مقدس نقش ماندگاری در سربلندی ایران اسلامی داشته‌اند، گفت: مردم شهرستان گچساران با تقدیم شش شهید در قیام آبان ۵۷ غیرت و همدلی خود را برای دفاع از آرمان‌های انقلابی به نمایش گذاشتند.

احمدی تصریح کرد: شهید و زخمی شدن تعدادی از شهروندان گچسارانی در قیام خونین آبان سال ۱۳۵۷ گوشه‌ای از فعالیت‌های انقلابی مردم این شهرستان برای مقابله با ستم رژیم طاغوت بوده است.

وی افزود: در قیام خونین روز نوزدهم آبان سال ۱۳۵۷ شش تن از جوانان گچسارانی به نامهای «امیرحسین کیامرثی» و «غریب پرویزی» از طبقه کارگر، شهید «سید مذکور پارسی» دانشجو، شهید «محمد فراشبندی» دانش آموز و شهید «حسین امینی» دانش آموز به شهادت رسیدند.

احمدی تصریح کرد: مردم این سرزمین هیچ گاه برای مبارزه با ظلم و جور آرام نگرفتند و اعتصاب کارگران صنعت نفت گچساران از دیگر فعالیت‌های انقلابی مردم این خطه است.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار