کد خبر: ۷۷۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
کرج - مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: ۸ دانش‌آموز سمپاد البرز موفق به کسب مدال‌های نقره و برنز کشوری در المپیاد دانش‌آموزی شدند.

به گزارش آرانیوز:سالار قاسمی اظهار کرد: مراسم تجلیل از برترین‌های المپیادهای کشوری، کنکور سراسری، جشنواره‌های فرهنگی، ورزشی و … در سالن رشد با حضور دانش‌آموزان، اولیای دانش‌آموزان و انجمن اولیا و مربیان دبیرستان شهید سلطانی ۳ برگزار شد.

وی با بیان اینکه توجه همه‌جانبه به ساحت‌های شش‌گانه تربیت بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بسیار ضرورت دارد، تصریح کرد: در مدارس استعدادهای درخشان باید به تمام جنبه‌های ساحت‌های تعلیم و تربیت پرداخته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه یکی از محورهای توسعه و معیار سنجش پیشرفت جامعه، دانش‌آموزان نخبه جامعه هستند، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در این مدارس یاد می‌گیرند چگونه بهتر فکر کنند و چگونه انسان‌های ارزشمندی در جامعه باشند.

مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جامعه جوان و نوجوان کشور است

وی با اشاره به اینکه مدارس استعدادهای درخشان مهم‌ترین راهبرد خود را خوانش و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب برای نسل جدیدی گذاشته‌اند که ممکن است برداشتی نسبت به گذشته جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند، گفت: بر همین اساس مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جامعه جوان و نوجوان کشور است.

قاسمی اظهار کرد: کلید پیمودن مسیر تعیین شده در بیانیه گام دوم را دمیدن روح امید و خودباوری در جوان ایرانی است، بنابراین برنامه‌های آموزش و پرورش باید بیش از متن بیانیه بر تحقق اهداف و روح بیانیه متمرکز باشد.

وی بیان کرد: نیروسازی برای پیگیری تحقق منویات مقام معظم رهبری و دفاع از نظام و انقلاب جزو برنامه‌های محوری مدارس سمپاد استان البرز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: البرز سرزمین استعدادهاست، زیرا دانش‌آموزان این استان در بیشتر مسابقات، المپیادها و جشنواره‌های کشوری و جهانی پیشرو هستند.

وی ادامه داد: استان البرز معلمان و دانش‌آموزان توانمند و تلاشگری دارد که باید از این ظرفیت برای ارتقا شاخص‌های کیفی تعلیم و تربیت بهره گرفت.

قاسمی با اشاره به دیگر ظرفیت‌های البرز، خاطرنشان کرد: استان البرز دارای ۱۹ مدرسه سمپاد با ۵ هزار و ۱۶۶ هزار دانش‌آموز است.

وی با اشاره به اهداف تأسیس، گسترش و تقویت مدارس سمپاد گفت: شناسایی، کشف، راهنمایی و هدایت استعدادهای برتر در رشته‌های مختلف تحصیلی انسانی، ریاضی، تجربی، هنر، توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان در جنبه‌های مختلف و … از جمله اهداف مدارس سمپاد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز درباره اقدامات و دستاوردهای سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: با توجه به نتایج اعلام شده، تاکنون از ۱۳ المپیاد دانش‌آموزی برگزار شده، ۶ رشته اعلام نتیجه شده که در حال حاضر ۸ دانش‌آموز سمپاد البرز موفق به کسب مدال‌های نقره و برنز کشوری شده اند.

وی در خصوص نتایج المپیادهای دانش‌آموزی بیان کرد: در این راستا دانش‌آموز محمد رضا بدری توانست مدال نقره جهانی المپیاد ریاضی را کسب کند.

راهیابی ۱۶ اثر از دانش‌آموز سمپاد البرز به مرحله نهایی کشوری جشنواره جوان خوارزمی

قاسمی با اشاره به راهیابی ۱۶ اثر از دانش‌آموز سمپاد البرز به مرحله نهایی کشوری جشنواره جوان خوارزمی کشور، تصریح کرد: مدارس سمپاد رتبه اول و دوم در میانگین نمرات پایه دوازدهم در بین کلیه مدارس استان کسب کردند.

وی با اشاره به کسب رتبه کشوری تک رقمی ۲ در رشته هنر توسط دانش‌آموزان سمپاد خاطرنشان کرد: کسب ۴۷ رتبه دو رقمی کنکور سراسری، کسب ۱۲۰ رتبه سه رقمی، برگزاری اولین دوره مسابقات شطرنج آنلاین در بین مدارس سمپاد استان البرز با شرکت ۲۸۵ نفر و … از دیگر موفقیت‌های قابل توجه دانش‌آموزان مدارس سمپاد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه این دانش‌آموزان به تازگی توانستند رتبه‌های عالی و ممتاز در مسابقات کنگره سراسری قرآن کریم مدارس استعدادهای درخشان کشور به دست آورند، متذکر شد: با توجه به رتبه‌های یاد شده، پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری شاهد موفقیت‌های بیشتر این دانش‌آموزان باشیم.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار