کد خبر: ۷۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
مشهد - استاندار خراسان رضوی از کاهش رعایت پروتکل ها به ۴۴ درصد خبر داد و گفت: گروه‌های ارزیاب برای سنجش میزان آمادگی دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح استان اعزام شوند .

به گزارش آرانیوز:یعقوب‌علی نظری در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خراسان رضوی که در سالن جلسات شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی به حدود ۴۴ درصد کاهش پیدا کرده و این پایین‌تر از میانگین کشوری است.

وی با بیان این‌که باید اهتمام جدی و گسترده‌تری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم، ادامه داد: حتماً باید برش‌های عملیاتی، بخشی و صنفی در مقابله با کرونا وجود داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی افزود: باید به مدارس، سالن‌های پذیرایی، کارخانجات و اصناف مسئولیت بدهیم و از ظرفیت بدنه مردمی در مقابله با ویروس منحوس کرونا استفاده کنیم، در این راستا هنر دستگاه‌های اجرایی این است که مردم را بسیج کنند.

وی خطاب به فرمانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تأکید کرد: آمادگی‌ها باید همچنان حفظ شود، گروه‌های ارزیاب برای سنجش میزان آمادگی دانشگاه‌های علوم پزشکی به شهرستان‌ها اعزام شود تا در مواجهه با پیک احتمالی بعدی، کمبودها مشخص و نیازمندی‌ها مرتفع شود.

نظری با تأکید بر تسریع واکسیناسیون در حاشیه شهر مشهد، خاطرنشان کرد: دعوت و اقناع مردم برای انجام واکسیناسیون با جدیت بیشتری دنبال شود همچنین ائمه جماعات در محافل و مساجد اهمیت این موضوع را برای مردم تبیین کنند تا مردم عزیزمان سریع‌تر واکسینه شوند.

وی با اشاره به اهمیت کنترل مبادی ورودی استان، گفت: در مبادی ورودی استان اعم از فرودگاه و مرز حتمأ موضوع تست کرونا به‌طور جدی‌تر دنبال شود.

استاندار خراسان رضوی یادآور شد: تزریق دز سوم واکسن کرونا برای سنین ۶۰ سال به بالا و افراد دارای بیماری زمینه‌ای باید شروع شود.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار