کد خبر: ۷۷۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
مشهد ـ مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: میزان ازدواج در خراسان رضوی با ثبت بالغ بر ۳۲ هزار مورد، نسبت به سال قبل رشد داشته است.

به گزارش آرانیوز:محمد نخعی با اعلام جایگاه دوم این خراسان رضوی در ثبت وقایع ازدواج پس از تهران در کشور، اظهار کرد: ۱۰.۶ درصد کل ازدواج‌های کشور با ۳۱ هزار و ۷۲۱ واقعه در هفت ماه نخست سال در خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در همین مدت، ۱۲ هزار و ۱۶۰ واقعه طلاق از مجموع ۱۱۱ هزار و ۴۸۷ واقعه ثبت شده در سامانه جامع کشوری ازدواج و طلاق نیز به خراسان رضوی تعلق گرفته است که بیش از ۱۰ درصد طلاق‌های کشور را شامل می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با اشاره به ثبت ۴۵ درصد ازدواج‌های خراسان رضوی در مشهد، افزود: از مجموع کل ازدواج‌های استان، ۱۴ هزار و ۱۱۸ واقعه در مشهد ثبت شده که ۹.۳ درصد نسبت به هفت ماهه ابتدای سال قبل رشد داشته است.

وی اضافه کرد: شهرستان‌های نیشابور، تربت جام و تربت حیدریه پس از مشهد بالاترین میزان ازدواج‌های ثبت شده خراسان را به خود اختصاص داده‌اند.

نخعی از کاهش ۳۸ درصدی میزان طلاق در شهرستان‌های خواف و تایباد در هفت ماهه منتهی به مهر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و بیان کرد: با وجود ثبت بیشترین میزان طلاق پس از مشهد در شهرستان‌های نیشابور و تربت حیدریه، این رقم یک درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی، ثبت ۵۸ درصد طلاق‌های خراسان رضوی در مشهد با هفت هزار و ۷۷ واقعه را زنگ هشداری برای این کلان‌شهر دانست و گفت: با همکاری دستگاه‌های مرتبط و برگزاری کلاس‌های مشاوره، سعی در آگاه‌سازی زوجین قبل از اقدام به ازدواج و همچنین قبل از درخواست طلاق داریم تا با آگاهی نسبت به این امر مهم اقدام کنند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار