کد خبر: ۷۷۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
اصفهان-کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان از تداوم بارش‌ برف و باران در نیمه جنوب و غرب استان تا شامگاه دوشنبه واستقرار جوی به نسبت پایدار از فردا سه‌شنبه تا پایان هفته جاری خبرداد.

به گزارش آرانیوز:ابراهیم هنرمند  با اشاره به بارش‌های خفیف و پراکنده امروز در جنوب استان، اظهار داشت: با استقرار جوی به نسبت پایدار از فردا سه‌شنبه، آسمان بسیاری از مناطق نیمه ابری خواهد بود و مه‌گرفتگی و وزش باد به نسبت شدید را به ویژه در مناطق جنوب و غرب اصفهان در ساعات ابتدایی روز سه‌شنبه انتظار داریم.

وی با بیان اینکه روز گذشته در مناطق سردسیر و ارتفاعات جنوب و غرب استان از جمله سمیرم، فریدن و بوئین و میاندشت برف بارید اما بارش‌ها در ایستگاه‌های هواشناسی نبوده است، افزود: از این رو اطلاعی از ارتفاع برف در این مناطق نداریم اما در مجموع میانگین آب حاصل از بارش‌ها ثبت شده است.‌

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان به بارندگی‌های شبانه روز گذشته در سطح استان اشاره کرد و گفت: بیشترین میانگین بارش‌ها به ترتیب از ایستگاه دهاقان ۱۶ میلیمتر، خوانسار و بوئین و میاندشت ۱۳، شهرضا ۱۰، فریدونشهر چهار، داران ۳.۸، سمیرم ۲.۳، و ورزنه ۲ دهم میلیمتر بوده ضمن اینکه از سایر مناطق استان نیز بارش‌های کمتر از یک میلیمتر گزارش شده است.

احتمال افزایش شاخص آلودگی هوای اصفهان از چهارشنبه

هنرمند با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده بین ۲ تا سه درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد، ادامه داد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان امروز به ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دما بامداد فردا به چهار درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

وی درباره احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در روزهای پیش رو، خاطرنشان کرد: شرایط سطوح بالای جو به علت ناپایداری‌ها اجازه انباشت آلاینده را طی امروز و فردا نمی‌دهد و شاخص هوا قابل قبول است اما روز چهارشنبه احتمال افزایش شاخص‌ها و قرار گرفتن در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس وجود دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان تا فردا پیش‌بینی می‌شود.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار