کد خبر: ۷۷۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
یزد- رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اثرگذاری عوامل متعدد در بروز سوانح و تصادفات، خواستار ریشه یابی عوامل تصادفات در یزد شد.

به گزارش آرانیوز:غلامعلی دهشیری در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد با بیان اینکه علاوه بر خسارت معنوی و روحی، سالانه میزان قابل توجهی از بودجه سلامت کشور برای درمان مصدومان و مجروحان تصادفات هزینه می شود، اظهار داشت: باید برای کاهش تصادفات جاده ای و شهری با اقدامات پیشگیرانه برنامه ریزی کرد.

وی، بر اصلاح نقاط حادثه خیز در مناطق شهری و جاده ای تأکید کرد و بیان داشت: طی یک بررسی کارشناسی، ۱۸۱ نقطه حادثه خیز شناسایی شده بود که از این تعداد ۳۹ نقطه به عنوان مناطق حادثه خیز اولویت دار تعیین گردید.

دهشیری ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در زمینه پیگیری مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم تا حصول نتیجه عنوان کرد: درج مصوبات روی کاغذ نیازمند پیگیری اجرای تا حصول نتیجه است و انتظار است نهادهای متولی در این زمینه تلاش مضاعف کنند.

رئیس کل دادگستری استان یزد، از راه، انسان، وسایل نقلیه و شرایط جوی، به عنوان چهار عامل شکل گیری سوانح و حوادث رانندگی یاد کرد و اظهار داشت: باید برای هر یک از عوامل تدابیر پیشگیرانه در نظر گرفت.

وی افزود: گاهی راه و جاده دچار نقص است، گاهی انسان صلاحیت رانندگی ندارد، در بعضی مواقع خودرو دارای نقص فنی است و در برخی از مواقع نیز تغییرات جوی شرایط را مساعد شکل گیری حوادث رانندگی می کند لذا باید علل و عوامل شکل گیری سوانح و تصادفات را ریشه یابی و برای هر موضوع راه کارهای کارشناسی شده اتخاذ کرد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار