کد خبر: ۷۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
همدان_بوستان بانوان تویسرکان درحالی برای شور و نشاط زنان و خانواده ها ساخته شده که برخی سوء مدیریت‌ها باعث شده است عملا این پارک کارایی خود را از دست بدهد.

به گزارش آرانیوز:پروژه پارک بانوان تویسرکان در سال ۹۴ شروع و در مساحت ۳ هزار و۵۰۰ متر مربع احداث شد و اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان برای احداث این پارک هزینه شده است.

ولی متأسفانه با تمام این هزینه‌ها، پارک بانوان تویسرکان که سال‌ها بانوان این شهرستان چشم انتظار بهره برداری از این پروژه بودند عملکرد ناموفقی را پشت سر گذاشته است.

مشرف بودن برخی از مجتمع‌های ساختمانی با این پارک مشکلاتی را بوجود آورده است و یک بانو با پوشش راحت نمی‌تواند در این پارک که به عنوان پارک بانوان تویسرکان افتتاح شده است به تفریح و ورزش بپردازد.

مجوزهای خلاف قانون در کنار پارک بانوان

در سال ۹۶ پارک بانوان در تویسرکان افتتاح شد این پارک یکی از طرح‌های دوره چهارم شورای اسلامی بود ولی آنگونه که باید نیاز بانوان این شهر را برآورده نکرده است و متأسفانه دلیل این کار خطای شورای پنجم یا شهردار آن زمان بوده است که با دادن مجوز، ساخت وسازهای متراکم در اطراف این پارک صورت گرفته و اکنون پارک مشرف دارد و باعث شده است که هزینه این پروژه به راحتی به باد برود و هدف اصلی پارک بانوان که آسایش و رفاه بانوان است زیر سوال ببرد.

 

بوستان بانوان تویسرکان کارآمد نیست/ هزینه های احداث بر باد رفت


احداث پارک بانوان راهی برای نشاط

یکی از اهداف احداث پارک بانوان ایجاد نشاط در بین بانوان وزنان است بخصوص مادرانی که ساعت‌ها درگیر شغل، خانه داری، بچه داری، آشپزی و همسرداری هستند و طبق تحقیقات این زنان باید ساعتی از روز را به خود اختصاص دهند و دور از دغدغه‌های زندگی وارد محیطی شاد شوند و این کار خود باعث جلوگیری از افسردگی در بین بانوان خواهد شد.

احداث پارک بانوان از ابتدا با موافقت‌ها و مخالفت‌های بنا شده است ولی اگر منطقی و معقولانه روی تأثیرات این کار دقت کنیم به راحتی در می‌یابیم که احداث پارک بانوان در هر شهر و شهرستان نیازی مبرم و اساسی برای بانوان است.

احداث پارک بانوان جدید

شهردار تویسرکان در گفتگو با خبرنگار مهر ادامه داد: مجوزها بعد از احداث پارک بانوان در آن زمان داده شده که باعث شده که این پارک با ساختمان‌های مجاور مشرف شود ودر دادن مجوزهای ساخت و ساز دقت لازم انجام نشده است.

محمد حسین پور گفت: پارک بانوان دیگری به بهترین نحو برای تویسرکان ایجاد خواهد شد و از پارک کنونی به عنوان یک پارک امن استفاده می‌شود.

حسین پور بابیان اینکه برای منطقه میر رضی تویسرکان برنامه‌های ویژه ای شامل شهربازی و باغ پرندگان خواهیم داشت که کارهای مشاوره‌ای این طرح‌ها در حال انجام است، گفت: در صورت پرداخت عوارض از سوی مردم خواهیم توانست بسیاری از پروژه‌های نیمه کاره را انجام دهیم و سعی داریم هیچ سرمایه‌ای را از دست ندهیم.

شهردار تویسرکان بابیان اینکه بسیاری از املاکی که داشتیم با تغییر شورا و شهردار در دوره قبل با اخذ قولنامه و سپس سند از دست رفته است و تلاش داریم دست این افراد را قطع و شورا هم محکم در رابطه با این مسائل شهرداری را حمایت خواهد کرد.

شهردار تویسرکان گفت: ایراد و ضعف قانونی در بحث ساخت و سازها به منظور جلوگیری از طبقات مازاد در ساخت‌و ساز جرایم در این زمینه را بالغ بر یک‌میلیارد تومان قرار داده‌ایم که با آنها برخورد جدی نمائیم.

بوستان بانوان تویسرکان کارآمد نیست/ هزینه های احداث بر باد رفت

 

توسعه ورزش بانوان در تویسرکان

در این راستا رئیس شورای اسلامی استان همدان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: احداث این پارک در دوره چهارم شورای شهر تویسرکان که بنده در خدمت مردم بودم با همکاری سایر اعضا ایجاد شده است اما متأسفانه در دوره پنجم شاهد صدور مجوزهای منجر به ساخت و ساز در طبقات بسیار زیاد هستیم که بر پارک مشرف شده است.

مریم مرادیه گفت: در سال‌های اخیر درخشیدن بانوان قهرمان و ملی پوش شهرستان تویسرکان در رشته‌های مختلف ورزشی بوده‌ایم و این توسعه ورزش بانوان را می‌طلبد.

وی تاکید کرد: باید بپذیریم نشاط اجتماعی جامعه در گرو توجه به ورزش در همه گروه‌ها به ویژه بانوان است و با ارتقای سلامت ورزش بانوان که مربیان فرزندان آینده هستند می‌توان به سلامت جامعه و خانواده کمک کرد.

وی ادامه داد: در شهرستان تویسرکان باید توجه ویژه به مکان درست و جانمایی صحیح پارک بانوان داشت و این مهم متأسفانه مدت‌هاست که از اذهان مسئولین این شهرستان دور افتاده است.

رئیس شورای اسلامی استان در پایان گفت: ورزش و فعالیت بدنی در محیطی امن برای بانوان نشاط و شادابی ایجاد می‌کند و این خود باعث کاهش اضطراب و افسردگی مادران و بانوان خواهد شد و اعتماد به نفس را بالا می‌برد و با نزدیک کردن افراد به یکدیگر بسیاری از مشکلات را مرتفع خواهد کرد.

سلامت خانواده برابری خواهد کرد با سلامت جامعه، امیدواریم مسئولین زیر ربط نسبت به ساخت پارک بانوان جدید از لحاظ محیط، دسترس بودن، امن بودن تلاش کنند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار