کد خبر: ۷۷۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹
رفسنجان - مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: حوزه تولید محتوای دیجیتال می‌تواند باعث تغییر اساسی در حوزه کسب‌وکار و اقتصاد شود.

به گزارش آرانیوز:، حسین احمدی در مراسم اختتامیه سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان کرمان در دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان اظهار داشت: فضای کسب‌وکار هم مانند فضاهای دیگر به‌مرور زمان دچار تغییر و تحول شده است اما اصل کار، اصل ثابتی است که مبنای آن درآمد و رشد اقتصادی است.

وی ادامه داد: روش‌های قدیمی در همه زمینه‌ها به‌تدریج منسوخ می‌شود و اگر فضای کاری ما هم با شرایط روز متناسب نباشد قطعاً از گردونه رقابت خارج می‌شویم؛ همچنان‌که شرکت‌های بزرگی در دنیا بودند که با نپذیرفتن تغییر و تحولات، به‌راحتی از گردونه خارج شدند و شرکت‌های جدیدی جای آن‌ها را گرفتند.

احمدی عنوان کرد: اگر در زمینه تولید محتوا، نگاهی به وضعیت دنیا داشته باشیم، سهم کشور ما در تولید محتوای برای فضای مجازی و فضای اینترنت، بر اساس آمارها کمتر از یک‌درصد است که این هشداری برای ماست و باید در حوزه زبان فارسی، برای تولید محتوا متمرکز شویم و بیشتر تلاش کنیم.

دیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، با بیان این‌که سهم ما در این حوزه با توجه به ظرفیت و جمعیت ما قابل توجه نیست، گفت: اقتصاد دنیا در عرصه فضای مجازی و تولید محتوای دیجیتال، بر اساس آمار ۲۰۱۹، رقمی در حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار بوده؛ اما سهم کشور ما در این حوزه، اصلاً قابل توجه نیست درحالی‌که با توجه به جمعیت کشورمان و ظرفیت‌هایی که داریم، سهم ما باید حداقل در این زمینه به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسید ولی متأسفانه این حوزه مغفول مانده است.

وی افزود: آماری که در دنیا ارائه می‌شود، نشان می‌دهد که برخی کشورها با سرمایه‌گذاری‌های بسیار در این عرصه، رشدهای ۳۰۰-۴۰۰ درصدی را در سال‌های اخیر داشته‌اند؛ ما هم باید به این حوزه توجه ویژه کنیم تا به تحول بزرگی در زمینه فضای کسب‌وکارمان بینجامد.

حمایت مجتمع مس سرچشمه از کسب‌وکارهای نوین

عضو هیئت‌مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران اظهار کرد: برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال در سطح استان کرمان، از این جهت ارزشمند است و در همین راستا هم مورد حمایت قرار گرفته و با همکاری سپاه و دانشگاه ولیعصر (عج) و مجتمع مس سرچشمه رقم خورده است که این حرکت می‌تواند پایه و اساس کاری باشد تا نهضتی را در این زمینه شروع کنیم و با حمایت مسئولان در سطح استان و نمایندگان، کارگروهی برای برندسازی استان در این عرصه تشکیل شود.

احمدی ادامه داد: در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، حمایت از کسب‌وکارهای نوین با تأسیس مرکز نوآوری و شتابدهی شهید ستاری در رفسنجان پیگیری شده؛ در حوزه فرهنگ و هنر هم، روابط‌عمومی مجتمع مانند گذشته و البته با رویکردهای جدید به‌عنوان حامی با همکاری نهادهای متولی فرهنگی، کارش را ادامه خواهد داد.

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان افزود: همچنین در حوزه کسب‌وکار، ما در شرکت مس با تاکید بر بومی‌سازی و حمایت جدّی از ساخت داخل، با حذف بعضی از خریدهای خارجی‌مان، سعی کردیم به توانمندسازی بنگاه‌های کوچک و متوسط (اس‌ام‌ای‌ها) و کارگاه‌های متعدد در استان کمک کنیم که در این راستا هم رقم‌های خوبی به استان منتقل شده و این روند ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار