کد خبر: ۷۶۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
اصفهان - مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گفت: ۳۰۰ منزل مسکونی در اصفهان به دنبال بارش‌های دو روز گذشته اصفهان دچار آبگرفتگی شد.

به گزارش آرانیوز:منصور شیشه فروش  با اشاره به بارش‌های دو روز گذشته در اصفهان اظهار داشت: این موج بارشی از شمال وارد استان اصفهان شده و فعالیت خوبی را نیز در همه نقاط و به ویژه شمال و شرق استان داشته است.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی ۴۹ میلیمتر بارش در نطنز، ۳۹ میلیمتر گلپایگان، اردستان ۳۵ میلی‌متر، دارای ۳۴ میلیمتر، کاشان ۲۹ میلیمتر، بوئین میاندشت ۳۰ میلیمتر، بوئین میاندشت ۳۰ میلمتر، خوانسار ۲۷ میلیمتر، چادگان ۲۰ میلیمتر، آران و بیدگل ۱۸ میلیمتر، نائین ۱۲ میلیمتر، زرین شهر ۹ میلیمتر، فریدونشهر ۶.۹ میلیمتر و در شهر اصفهان نیز ۲۴ میلیمتر بارندگی داشتیم.

کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در اصفهان

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه در مناطق از امروز به صورت مه آلودگی و ابرناکی است، تصریح کرد: از امشب کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوای استان را خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین فعالیت این سامانه در مناطق غرب، جنوب و شمال استان اصفهان برای دو روز آینده ادامه خواهد داشت.

شیشه فروش با بیان اینکه بارندگی‌ها منجر به آبگرفتگی معابر در شهر اصفهان شد، ادامه داد: در این راستا باید توجه داشت که در یک روز آبگرفتگی ۳۰۰ واحد مسکونی در اصفهان را داشتیم.

وی با بیان اینکه در برخی از مناطق شهری نیز سیلاب‌ها به سمت فاضلاب هدایت شده و منجر به پس زدگی فاضلاب در مناطق مختلف شهری شده است، اضافه کرد: علاوه بر اصفهان برخی از منازل مسکونی در شهر کمشچه و شهرضا نیز دچار آبگرفتگی شدند.

محور رامشه – حسن آباد دچار آبگرفتگی شد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه محور رامشه – حسن آباد دچار آبگرفتگی شد، تصریح کرد: در منطقه جرقویه نیز شاهد آبگرفتگی راه‌ها بودیم که مشکلاتی را برای تردد ایجاد کرد.

وی افزود: برای عشایر به دلیل اینکه کوچ بهنگام داشتند مشکلی را نداشتیم و در حال حاضر تنها عشایر جرقویه در استان هستند که از قبل توصیه‌های لازم به آنها ارائه شده بود.

شیشه فروش با بیان اینکه شهرداری موظف به بررسی میزان خسارات ناشی از بارش‌های دو روز گذشته در اصفهان شده است، گفت: باید توجه داشت که بسیاری از معابر شهری و به ویژه بزرگراه‌ها و خطوط مترو در زمینه ایمن سازی در برابر آبگرفتگی باید مورد توجه باشد.

شهرداری اصفهان طرح ساماندهی آب‌های سطحی را تدوین کند

وی تصریح کرد: شهرداری اصفهان باید هر چه سریع‌تر نسبت به تدوین و اجرای طرح ساماندهی آب‌های سطحی اقدام کند چرا که شاهد حوادث زیادی در شهر در زمینه وقوع بارندگی‌ها بوده‌ایم و محورهای زیادی درون شهر اصفهان مسدود شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان تاکید کرد: روان آب‌ها نباید وارد فاضلاب شوند و شهرداری هر چه زودتر برای ساماندهی این وضعیت راهکاری جدی بیندیشد.

لزوم تأمین برق اضطراری برای چراغ‌های راهنمایی و رانندگی

وی همچنین به قطع برق چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در اصفهان به دنبال بارش باران اشاره کرد و گفت: برای این امر نیز باید سامانه برق اضطراری راه‌اندازی شود ضمن اینکه شهرداری باید در مسیرهای بزرگراه‌های جرثقیل‌های سنگین را برای جابجایی خودروها حین تصادف در بزرگراه‌ها اقدام کند.

شیشه فروش تصریح کرد: همچنین شهرداری باید طرح ایمنی ترافیک شهر اصفهان را هر چه زودتر تدوین و اجرایی کند و این امر را با همراهی پلیس راهور در دستور کار قرار دهد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار