کد خبر: ۷۶۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
اصفهان - برنامه رونمایی و امضای کتابهای «پرخو» و «علو» با حضور نویسندگان این آثار در عمارت تاریخی سعدی اصفهان برگزار می شود.

به گزارش آرانیوز:واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اصفهان با همکاری روایت خانه برنامه رونمایی کتاب و امضای اثر را با حضور نویسندگان آثار «پرخو» و «علو» برگزار می‌کند.

کتاب «پرخو» اثر شبنم غفاری حسینی و کتاب «علو» اثر محمدرضا آریان فر است که در ساعت ۱۸ روز سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در سالن سعدی حوزه هنری استان اصفهان واقع در خیابان استانداری، گذرسعدی، عمارت تاریخی سعدی رونمایی می‌شود.

«پرخو» در لغت‌نامه دهخدا به معنای هرس و بریدن شاخه‌های زیادی درختان است. اما شبنم غفاری حسینی در رمان پرخو، داستانی از مبارزه، و گره خوردن علم و ثروت در روزگار امروز ما را نوشته است. داستان پرخو، داستان زنی است که مشغول آزمایش‌ها و پژوهش‌های علمی است. در میانه‌ی راه به نتیجه‌ی غیرقابل باوری دست پیدا می‌کند. نتیجه‌ای که تمام زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد و او را بر سر دوراهی‌های سخت انتخاب قرار می‌دهد.

کتاب «علو» آمیزه‌ای از خاطرات و مشاهدات محمدرضا آریان فر از زمان شروع جنگ است، تا زمانی که به جبر از (خرمشهر) شهری که هنوز دوستش دارد، کوچید. اتّفاقات این رمان در بخش شرقی شهر رخ می‌دهد.

آدم‌ها حقیقی و بچه‌های محل هستند و مکان‌ها همه گوشه‌ای از منطقه «کوت شیخ» است؛ پایداری، تحمل بمب‌ها و گلوله‌ها، کاستی‌ها و فشارهای روحی و روانی، در کنار داستانک‌های مختلف، گوشه‌ای از فاجعه‌ای است که جز مرگ و ویرانی، نمودی نداشته است.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار