کد خبر: ۷۶۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
خبرهای دریافتی از آغاز موج تازه افزایش صادرات نفت ایران حکایت دارد، و آمریکا در حالی که خود را در پروژه تحریم نفت ایران شکست‌خورده دید، عصبانیت خود را با اقدام مذبوحانه سرقت دریایی نشان داد.

به گزارش آرانیوز، اقدام به‌موقع و مقتدرانه جان‌برکفان دلاور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ناکام گذاشتن عملیات دزدی دریایی و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، به خبر اول رسانه‌ها تبدیل شده است.

ماجرا از این قرار است که آمریکا در اقدامی خصمانه یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب‌های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را به‌سوی مقصدی نامعلوم هدایت کرد. همزمان دلاورمردان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی‌برن به‌روی عرشه نفتکش آن را به تصرف خود درآوردند و آن را به‌سوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند.

ظاهر ماجرا یک دزدی دریایی است که ناکام مانده است، ولی اصل ماجرا به اتفاقی برمی‌گردد که در حوزه افزایش اخیر صادرات نفت ایران علی‌رغم فشارهای تحریمی آمریکا رخ داده است.

درحالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا وعده صفر شدن صادرات نفت ایران را در محافل رسمی داده بود، با اتمام دوران ریاست‌جمهوری خود، آرزوی به صفر رساندن صادرات نفت ایران را با خود برد.

بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا نیز در ادامه اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران، در تلاش برای جلوگیری از رشد صادرات نفت ایران با روی کار آمدن دولت سیزدهم برآمد اما در پی موفق نبودن اعمال فشار همه‌جانبه دولت آمریکا برای توقف فرآیند رشد صادرات نفت کشور و آغاز موج تازه‌ای از افزایش صادرات نفت ایران، شاهد اقدامی از سوی این کشور بودیم که نشان‌دهنده استیصال شیطان بزرگ در ادامه اعمال تحریم‌های نفتی و شکستن هیمنه این تحریم‌ها است.

خبرهای دریافتی از مراجع رسمی حکایت از آغاز موج جدید افزایش صادرات نفت ایران همزمان با شروع به کار دولت سیزدهم دارد. این‌که آمریکا به‌جای فشار به مشتریان نفتی ایران برای عدم انجام معامله با کشورمان و به‌جای فشار به ایران برای کاهش قدرت فروش نفت، دست به دزدی دریایی محموله‌های نفتی ایران زده است، نشان می‌دهد این ابرقدرت پوشالی، از افزایش رشد صادرات نفت ایران و شکست سیاست‌های مذبوحانه خود برای توقف ایران عصبانی شده و راهکاری جز دزدی دریایی را برای آسیب زدن و ایجاد اختلال حتی کوچک و مقطعی در روند یک محموله صادراتی نفت ایران، پیشِ‌روی خود ندیده است و این مسئله، مبین شکست آمریکا در پیاده‌سازی فشار حداکثری برای توقف و تحریم صادرات نفت ایران است‌.

منبع: تسنیم
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار