کد خبر: ۷۶۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
اصفهان- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تاکنون بیش از ۸۵ درصد از معلمان و ۳۳۰ هزار نفر از دانش آموزان این استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

به گزارش آرانیوز:آذرکیوان امیرپور  روند واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان اصفهان را قابل قبول ارزیابی کرد و اظهار داشت: واکسیناسیون دانش‌آموزان و معلمان در حال انجام است و جدی تر باید پیگیری شود تا به نتیجه مطلوب برسد.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون دانش آموزان از پایان شهریور آغاز شد و تا پایان مهرماه دوز دوم را نیز دریافت کردند، خاطرنشان کرد: برای بازگشایی مدارس تابع مصوبات ستاد کرونای کشور هستیم که از این رو طبق آخرین مصوبه این ستاد مدارس مقطع متوسطه دوم استان از روز شنبه ۱۵ آبان ماه بصورت تدریجی باز می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: اگر شرایط به همین روال باشد و با بازگشایی مدارس مقطع دوم مشکلی اتفاق نیافتد، طبق مصوبه ستاد ملی کرونا از ابتدای آذرماه امسال نیز مدارس مقطع متوسطه اول بازگشایی خواهد شد.

امیرپور با تاکید بر اینکه مدارس با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بازگشایی می‌شود، گفت: با وجود این بازگشایی مدارس به صورت کامل نیست و با رعایت فاصله گذاری است به طوری که هر دانش آموز هفته‌ای دو روز به مدرسه می‌رود و فضای هر کلاس برای ۱۰ نفر آماده شده است تا فاصله یک متر و نیم بین بچه‌ها رعایت شود.

وی با بیان اینکه طبق پروتکل‌های تعیین شده اگر تست کرونای یک دانش آموز مثبت باشد کلاس حضوری تا دو هفته تعطیل می‌شود، اضافه کرد: در صورت افزایش شیوع کرونا بی شک برگزاری کلاس‌های درس به صورت غیرحضوری خواهد بود.

به گزارش مهر، ۹۵۰ هزار دانش‌آموز در ۶ هزار واحد آموزشی در استان اصفهان در سال تحصیلی جاری مشغول به تحصیل شدند که از این تعداد ۴۹۲ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی هستند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار