کد خبر: ۷۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱
یاسوج- رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازرسی ها باید به گونه ای باشد که موجب تسهیل سرمایه گذاری باشد و مانع زدایی ملاک عمل قرار بگیرد.

به گزارش آرانیوز:حسن نگین تاجی ظهر دوشنبه در مراسم معارفه بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مهمترین توصیه به قضات مردم داری است چرا که آثار فردی و اجتماعی دارد و باید بر رفتار قضات بازرسی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در امر مدیریت، نظارت امری ضروری است، گفت: هدف از نظارت برجسته کردن ضعف‌های یک مجموعه نیست، بلکه هدف از این امر، ارتقای عملکردی یک سازمان، اصلاح فرآیندها و ایجاد فرهنگ نظارت پذیری و جلوگیری از انحرافات احتمالی، مالی و اداری است.

نگین تاجی تصریح کرد: بازرسی باید ارتباط مؤثر و فعال با نهادهای نظارتی و اطلاعاتی، ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه، استانداری داشته باشند و اگر ارتباطات‌های مؤثر وجود نداشته باشد کاری انجام نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه در استان دو قرارگاه مرکزی حفظ و صیانت از حقوق عامه و مبارزه با مفاسد اقتصادی داریم، گفت: سازمان بازرسی در امری ورود کند که برکات عمل برای مردم محسوس باشد، نه آنکه منجر به آسیب دیگری شود و فرایند بازرسی‌ها باید به گونه‌ای باشد که تسهیل امور شود که در این راستا اقدام به موقع بازرسی اهمیت دارد.

نگین تاجی تاکید کرد: ارتباط مؤثر، تعامل بیشتر با دستگاه‌های اداری، ریشه یابی و آسیب شناسی جرایم و کاهش حداقلی تخلفات در دادگستری استان باید در دستور کار بازرسی قرار گیرد.

وی افزود: دادگستری استان در زمینه افزایش رضایتمندی مردم، توسعه خدمات الکترونیکی و آموزش قضات رتبه دوم و سوم کشور را کسب کرده است.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار