کد خبر: ۷۶۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
بندرعباس – برخی از پروازهای بندرعباس با وجود اینکه قیمت بلیت را بر اساس رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی در سفر تعیین می‌کنند، اما با تمام ظرفیت اقدام به فروش بلیت می‌کنند.

به گزارش آرانیوز:- شادمهر رکن الدینی قلعه دژ: گسترش ویروس کرونا طی مدت اخیر تمام ابعاد زندگی بشر را تحت تأثیر خود قرار داد. حمل و نقل هوایی نیز یکی از حوزه‌هایی است که تحت تأثیر این پاندمی قرار گرفته است و متولیان امر با در نظر گرفتن تمهیداتی سعی کرده هم بیماری کووید -۱۹ را مدیریت کند و هم فعالیت روزانه مردم به خوبی انجام شود.

برای حفظ ساختارهای اقتصادی شرکت‌های هواپیمایی و مدیریت پاندمی کرونا، مقرر شده بود که شرکت‌های هواپیمایی حداکثر تا ۶۰ درصد از ظرفیت خود برای حمل مسافر استفاده کنند. به همین جهت قیمت بلیت هواپیما نیز با افزایش روبرو شد تا بخشی از ظرفیت ۴۰ درصدی پروازها که باید به واسطه رعایت پروتکل‌های بهداشتی خالی می‌ماند جبران شود.

بررسی‌های خبرنگار مهر نشان می‌دهد که طی یک ماه اخیر، فاصله‌گذاری فیزیکی در پروازهای بندرعباس با وجود دریافت هزینه بالای بلیت جایی ندارد. عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شرکت‌های هواپیمایی به واسطه حجم جابجایی بین استانی، می‌تواند در شروع موج بعدی کرونا تأثیر زیادی داشته باشد که باید به آن توجه کرد.

 

ابهام در قیمت بلیت پروازها در بندرعباس/ ظرفیت هایی که تکمیل است

 

سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پروازها را ابلاغ نکرده است

عبدالرضا پیروی منش معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان در پاسخ به این سوال که آیا گزارشی از تخلفات شرکت‌های هواپیمایی در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مراجع رسیدگی کننده توسط سازمان صمت ارائه شده است؟ گفت: ابلاغیه‌ای از سوی سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرکت‌های هواپیمایی و نظارت بر این امر به سازمان صمت هرمزگان اعلام نشده است.

وی ابراز داشت: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه بهداشت است و دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان بر اساس قانون باید نظارت‌های لازم بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های مختلف را داشته باشد.

 

ابهام در قیمت بلیت پروازها در بندرعباس/ ظرفیت هایی که تکمیل است

 

تخلف شرکت‌های هواپیمایی را تائید می‌کنیم / لزوم رعایت سقف ۶۰ درصدی در فروش بلیت

فاطمه نوروزیان سخنگو و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با توجه به گستردگی حجم فعالیت‌ها و لزوم تطبیق با شرایط کرونایی، مقرر شده است که هر نهاد مسئول وظیفه نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی زیر مجموعه خود را بر عهده داشته باشد و شبکه بهداشت نیز یک نظارت عالیه بر تمام مجموعه‌ها خواهد داشت.

وی ابراز داشت: امکان نظارت و بررسی تمام مبادی حمل و نقل مانند شناورها، پروازهای حمل و نقلی، تاکسی‌ها و … توسط شبکه بهداشت وجود ندارد به همین جهت نظارت‌ها به نهاد مسئول هر حوزه سپرده شده است. مثلاً اداره بنادر و دریانوردی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شناورها و شهرداری نیز بر تاکسی‌ها نظارت خواهد کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با ذکر این نکته عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی از پروازهای هواپیمایی استان هرمزگان را تائید می‌کنیم، بیان داشت: برخی از شرکت‌های هواپیمایی مدعی لغو مصوبه رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی هستند که این موضوع صحت ندارد.

نوروزیان ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی ملزم به رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی در پروازها هستند و حداکثر می‌توانند تا ۶۰ درصد از ظرفیت خود را اقدام به فروش بلیت کنند.

وی تصریح کرد: همشهریان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند و با ارائه شماره پرواز، تخلف مورد نظر خود را ثبت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: شرکت‌هایی که از قانون پیروی نمی‌کنند، توسط مراجع رسیدگی کننده شامل جریمه نقدی خواهند شد.

 

ابهام در قیمت بلیت پروازها در بندرعباس/ ظرفیت هایی که تکمیل است

 

گزارش تخلف چهار شرکت هواپیمایی احراز و به مراجع رسیدگی کننده ارائه شده استَ

ابوذر ضیایی مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی همچنان یک الزام برای شرکت‌های هواپیمایی محسوب می‌شود.

وی ابراز داشت: در اربعین حسینی، سازمان هواپیمایی کشوری به صورت شفاهی به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد که امکان حمل مسافر تا ۸۰ درصد وجود دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان ادامه داد: پس از آن برخی از شرکت‌های هواپیمایی بلیت روزهای بعد را نیز با همین رویه به فروش رساندند و مدعی هستند که پس از اتمام آن بلیت‌ها در حال بازگشت به شرایط کرونایی یعنی رعایت سقف ۶۰ درصدی فروش بلیت هستند.

ضیایی بیان داشت: گزارش‌های لازم از تخلفات شرکت‌های هواپیمایی به صورت روزانه جمع آوری می‌شود و از سوی اداره کل فرودگاه‌های استان هرمزگان به مراجع رسیدگی ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: تا کنون گزارش تخلف چهار شرکت هواپیمایی که یا از مبدا هرمزگان و یا به مقصد هرمزگان پرواز داشته است احراز شده و به نهادهای رسیدگی کننده ارائه شده است و در حال حاضر منتظر ابلاغیه سازمان هواپیمایی کشوری هستیم تا چه جریمه‌ای برای این شرکت‌ها لحاظ می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان تشریح کرد: در حال حاضر تخلفات بسیار کاهش پیدا کرده است و اغلب شرکت‌های هواپیمایی که در استان هرمزگان فعالیت می‌کنند و به بندرعباس پرواز دارند، فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت می‌کنند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار