کد خبر: ۷۶۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
مشهد ـ استاندار خراسان رضوی گفت: به‌منظور شناسایی فعالان اقتصادی و استفاده از اختیارات دستگاه‌های اجرایی، «قرارگاه حمایت و پشتیبانی از تولید خراسان رضوی» راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش آرانیوز:یعقوب‌علی نظری در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان که در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار کرد: مردم، بخش اصلی نظام مقدس اسلامی هستند و حضور مردم مبتنی بر اعتقاد است.

وی با اشاره به این‌که حضور مردم صرفأ مربوط به میدان خاصی نیست، افزود: این حضور با همه عرصه‌ها موضوعیت پیدا می‌کند و حوزه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را در برمی‌گیرد.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با حضور مردم می‌توانیم به اهداف عالیه و بلند عرصه اقتصادی برسیم اما مزیتی که نظام اسلامی دارد و یا نقطه تمایزی که در نظام اسلامی با سایر نظام‌ها وجود دارد، این است که در نظام مقدس اسلامی عرصه اقتصاد هم تعالی بخش است و می‌تواند انسان‌ها را در مسیر رشد، کمال و تعالی قرار دهد.

وی با بیان این‌که «فعالان اقتصادی» جلوداران بدنه مردمی عرصه اقتصاد هستند، اضافه کرد: وقتی همه مردم نقش داشته باشند و از این فعالیت سالم در حوزه اقتصادی برخوردار باشند، آن هدف تعالی بخش نیز محقق خواهد شد.

نظری گفت: امیدواریم با پیشتازی فعالان اقتصادی به نیابت از بدنه مردمی و با نگاه‌های بلند و عمیق در نظام مقدس اسلامی که مادی‌ترین عرصه را به معنویت تبدیل می‌کند، شاهد باشیم که این حرکت‌های مردمی به شکل انسان‌سازانه و تکامل‌بخش، روبه‌جلو باشد.

وی تأکید کرد: اعتقاد دارم بخش خصوصی و مردمی باید دستگاه‌های حاکمیتی را به حرکت درآورند، به این منظور در دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی باید برنامه‌ها در حوزه اصناف، تجارت، مبادلات، صنعت و معدن مشخص و مشکلات احصاء شود.

استاندار خراسان رضوی با اعلام اینکه «قرارگاه حمایت و پشتیبانی از تولید خراسان رضوی» راه‌اندازی خواهد شد، اظهار کرد: در این راستا، طی این فرآیند دستگاه‌های اجرایی وادار به استفاده از اختیاراتشان خواهند شد و مجموعه‌های فعال اقتصادی نیز شناسایی می‌شوند.

وی با بیان این‌که از اختیاراتی که داریم به نحو درستی استفاده نمی‌کنیم که با یک نگرانی و خود تحریمی به وجود می‌آید، ادامه داد: در استان خراسان رضوی که ظرفیت عظیمی همچون آقا علی ابن موسی الرضا (ع) وجود دارند، همه انگیزه دارند تا مشکلات را حل کنند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار