کد خبر: ۷۶۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
گناوه- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناوه گفت: شهرستان گناوه با ۱۰ طرح خلاق در هفتمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران شرکت کرده و توانست از بین ۱۹۱ شهر به مرحله نیمه نهایی راه یابد.

به گزارش آرانیوز:علیرضا سبحانی  گفت: با توجه به اینکه کتاب به عنوان کالای فرهنگی بسیار مهم در زمینه انتقال اندیشه و فرهنگ و آداب و رسوم یک ملت محسوب می‌شود، باید به نحوی مناسب در دسترس عموم مردم قرار گیرید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گناوه افزود: با اعلام فراخوان هفتمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران در سال ۱۳۹۹و ارسال آثار شرکت در برنامه، ۱۹۱ شهر از سراسر کشور در این برنامه شرکت کرده و مستندات خود را برای رقابت در این رویداد فرهنگی ارسال کردند که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناوه نیز با ارائه ده طرح خلاقانه در این رویداد فرهنگی مهم حضور یافت.

وی گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناوه با ۱۰ طرح خلاق در هفتمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران حضور فعال داشته و توانست از بین ۱۹۱ شهر به مرحله نیمه نهایی برسد، ضمن اینکه باشگاه‌های کتابخوانی هم به نتایج مطلوبی رسیده بود رسیدن به این جایگاه نتیجه تلاش چندین ساله و همکاری، همکاران در اداره و نهادهای مرتبط است.

وی بیان کرد: طرح‌های مهم ارائه شده شهر گناوه به دبیرخانه هفتمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران شامل طرح ترویج کتابخوانی، پیک الکترونیک کتاب نامیرا و طرح نذر بفرمائید کتاب از جمله طرح‌های مهم این شهر در مرحله نیمه‌نهایی هفتمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران است.

سبحانی گفت: داوری آثار راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی نیز در آینده نزدیک برگزار خواهد شد و پس از آن پنج شهر به عنوان کاندیداهای نهایی معرفی خواهند شد.

شهرهای راه یافته به مرحله نیمه‌نهایی هفتمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران شامل شهر گناوه از استان بوشهر، تبریز، ارومیه، شهرضا، نجف‌آباد، کرج، سبزوار، سربیشه، نهنبندان، بجنورد، شیروان، سمنان، سراوان، خاش، اوز، صدرا، سنندج، کرمان، رفسنجان، بم، منوجان، کرمانشاه، فومن، خرم‌آباد، آمل، نکا، بهشهر، چابهار، بندرعباس، بندرلنگه، ملایر، همدان، تفت، دزفول، خدابنده و خرم است.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها