کد خبر: ۷۶۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
مدیر دانشجویی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه ثبت نام وام دانشجویی این دانشگاه آغاز نشده است، گفت: هر سال بخشنامه مربوط در مهر ماه ابلاغ می‌شد اما امسال هنوز این بخشنامه ابلاغ نشده است.

به گزارش آرانیوز:هر سال با شروع سال تحصیلی در مهر ماه بخشنامه وام دانشجویی به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شد اما امسال با گذشت مهر و اینکه در بعضی از خبرگزاری‌ها و کانال‌های خبری دانشگاهی از پرداخت آن خبر داده شده بود، پرداخت آن عملی نشد تا اینکه مطیعی رئیس سابق صندوق رفاه دانشجویی ۲۶ مهر اعلام کرد که «هفته دیگر جزئیات وام دانشجویی به دانشگاه‌های کشور ابلاغ می‌شود.»

حمیدی یکی از دانشجویان دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه در بعضی از کانال‌ها بیان شده بود که ثبت نام وام دانشجویی آغاز شده است، گفت: با وجود مراجعه بسیار به سایت دانشگاه بیرجند به دلیل اینکه به روز رسانی نشده است من و دیگر دوستان دانشجوییم تا این لحظه موفق به ثبت نام برای دریافت وام دانشجویی نشده‌ایم.

مدیر دانشجویی دانشگاه بیرجند با قبول اینکه در بعضی از جاها اعلام شده که ثبت نام وام دانشجویی آغاز شده است  گفت: هر سال بخشنامه مربوط در مهر ماه ابلاغ می‌شد اما امسال هنوز این بخشنامه ابلاغ نشده است که شاید علت آن تغییر جهت سامانه از ۲ به ۳ باشد که سبب شده تا کنون این سامانه باز نشود.

به گفته حسین خزیمه نژاد هر زمان بخشنامه مربوط به دانشگاه‌ها ارسال شود ثبت نام شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: در ثبت نام قدیم دانشجویان مدارک لازم را برای دانشگاه‌ها ارسال می‌کردند ولی احتمال دارد برای جلوگیری از دخل و تصرف دانشگاه‌ها از دانشجویان خواسته شود که امسال مدارک خود را به طور مستقیم برای سایت صندوق رفاه دانشجویی بفرستند.

وی با بیان اینکه در گذشته وام‌های دانشجویی زیاد بود، افزود: در حال حاضر وام‌ها ۶ نوع تحصیلی، ضروری، مسکن، متأهلین، دکتری و وام شهریه است که مبلغ هر کدام ابتدای هر سال تحصیلی جدید توسط صندوق رفاه اعلام می‌شود.

مدیر دانشجویی دانشگاه بیرجند ادامه داد: البته مبالغ بستگی به اعتبارات در نظر گرفته شده برای این منظور دارد که رئیس سابق صندوق رفاه دانشجویی وزارت برای امسال قول افزایش اعتبارات مربوط را داده بود.

خزیمه نژاد همچنین به باز پرداخت این وام‌ها با انجام تحصیلات دانشجویان اشاره و عنوان کرد: بر اساس نوع و مبلغ وام، باز پرداخت وام‌ها قسط بندی می‌شود و به طور معمول هر قسط آن ۲۰۰ هزار تومان است.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار