کد خبر: ۷۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در دیدار با نخست وزیر پیشین عراق روابط دو کشور را بی نظیر و عمیق توصیف کرد.

روابط ایران و عراق، بی نظیر و عمیق است

 

 

 

 

 

 

به گزارش آرانیوز؛ آقای علی اکبر ولایتی امروز (پنجشنبه) در دیدار با عادل عبدالمهدی، عراق را کشور دوست و برادر خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار دولت و ملت عراق خواهند ماند و ما روابط عمیق و تاریخی با یکدیگر داریم و در دنیا کمتر دو ملتی پیدا می‌شود که این مقدار اشتراکات بی نظیر داشته باشند و راهپیمایی اربعین نمونه‌ای از این همکاری‌ها و تعاملات است.
ولایتی افزود: نقش افراد برجسته و باتجربه‌ای مانند شما بسیار ارزشمند است و ان شالله اقدامات اساسی به نفع ملت عراق انجام خواهد شد.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی ارائه کمک و همکاری را با دولت و ملت عراق دارد و خوشبختانه در حوزه دانشگاهی هم اقدامات مثبتی انجام شده که با قوت ادامه خواهد داشت.
وی به انتخابات اخیر در عراق هم اشاره کرد و گفت: انتخابات در عراق نشان دهنده رشد فکری و فرهنگ عمیق و غنی ملت عراق است و ان شاالله نتیجه آن بتواند مسیر رشد و توسعه کشور را بیش از پیش فراهم نماید.
عادل عبدالمهدی نیز ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات افتتاح شعبه دانشگاه آزاد در عراق را به دکتر ولایتی تبریک گفت و تاکید کرد این همکاری‌ها بیش از پیش در تمام زمینه‌ها گسترش خواهد یافت.
وی سپس به تشریح اوضاع سیاسی و روند انتخابات در عراق پرداخت و افزود: دشواری‌هایی وجود دارد، ولی با قدرت و اراده مردم عراق ان شاالله بر مشکلات پیروز خواهیم شد.
عبدالمهدی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح نقش پر رنگ و حضور موثر شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس در مبارزه با داعش در آن کشور پرداخت و جانفشانی‌های آنان را ارج نهاد.
وی در ادامه با تاکید بر این که قدرت آمریکا در منطقه روز به روز در حال کاهش است گفت: جمهوری اسلامی ایران روز به روز قوی‌تر می‌شود و آمریکا و غربی‌ها ضعیف‌تر از گذشته هستند و آمریکا باید از عراق خارج شود و این خواسته همه ملت عراق است.
نخست وزیر پیشین عراق همچنین به راهپیمایی اربعین اشاره کرد و آن را نشانه همبستگی و اتحاد دو ملت عراق و ایران دانست.
عادل عبدالمهدی تاکید کرد: ما ملت قوی هستیم و نباید اجازه دهیم که غربی هاو امریکایی‌ها برای ما تصمیم بگیرند و هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند بر روابط ایران و عراق تاثیر گذار باشد و این رابطه برادری ادامه خواهد داشت.
وی در پایان از همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد و گفت: جنابعالی یک شخصیت بسیار برجسته هستید و ما به شما افتخار می‌کنیم.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار